Sieć partnerska TalentMedia, której właścicielem jest firma Mediacap, poinformowała o zakupie 79,05 proc. udziałów w LifeTubie za 9,2 mln zł. Obie marki pozostaną osobnymi, działającymi niezależnie spółkami. Szczegóły dotyczące ich codziennego funkcjonowania mają być wypracowywane w najbliższym czasie.
Strony informują w przesłanym komunikacie, że będą jednak wymieniać się wiedzą (wspólne szkolenia, eventy, inicjatywy specjalne) i integrować rozwój technologii, produkcji treści i ich optymalizacji. TalentMedia i LifeTube będą współpracować też w zakresie PR-u i marketingu.
LifeTube, pytany o wpływ przejęcia pakietu kontrolnego przez TalentMedia na niedawno nawiązane współprace i partnerstwa z Gamellonem (inną siecią partnerską) oraz DDOB i Szeri Szeri, informuje, że „wszystkie dotychczasowe umowy i warunki zarówno z twórcami, jak i partnerami biznesowymi pozostają bez zmian”.
TalentMedia i LifeTube deklarują, że współpraca między nimi, m.in. w zakresie przygotowywania wspólnych kampanii, trwała od dłuższego czasu: „TalentMedia stał się partnerem, a nie konkurencją LifeTube” – pisze w wiadomości do PRoto.pl Paweł Stano, prezes LifeTube’a. Szczegółów dotyczących chronologii jednak nie zdradzają, zasłaniając się poufnością transakcji.
Jacek Olechowski, prezes Mediacap, komentuje przejęcie w przesłanym komunikacie: „Od dawna widzieliśmy się w roli konsolidatora tego rynku. Inwestycja w LifeTube’a jest elementem realizacji tej strategii. Integracja dwóch największych podmiotów na rynku influencerskim daje wiele atutów zarówno naszym klientom, naszym twórcom, jak i wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozwój branży”.
TalentMedia i LifeTube obecnie zrzeszają wspólnie ponad 600 twórców. W 2018 roku obie spółki, jak podają, łącznie obsłużyły 430 klientów i ponad 1200 kampanii. (mp)