piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTe marki wiedzą, jak komunikować się na Snapchacie

Te marki wiedzą, jak komunikować się na Snapchacie

Niektóre marki omijają w swojej komunikacji Snapchata, ponieważ obawiają się, że użytkownikami aplikacji są głównie młodzi ludzie, do których może nie udać im się dotrzeć ze swoim przekazem. Sujan Patel, przedsiębiorca i marketer, na portalu entrepreneur.com pisze o siedmiu markach, które dzięki kreatywnemu podejściu odnoszą sukcesy w komunikacji w tej aplikacji.

1. Sour Patch Kids
Firma, która słynie z produkcji żelków w kształcie kolorowych ludzików generuje szum wokół marki na Snapchacie dzięki publikowaniu zabawnych filmików typu prank czy organizowaniu konkursów na najlepsze przebrania. Jak podaje autor, jedna z tego typu kampanii przyniosła Sour Patch Kids 120 tys. nowych obserwatorów.

2. FeatSocks.com
Czy firma produkująca skarpetki może cieszyć się dużą sympatią na Snapchacie? Tak i udowadnia to marka FeatSocks.com, która za pośrednictwem aplikacji wysyła do swoich obserwatorów informacje o różnego rodzaju promocjach. Jak czytamy, snapy producenta skarpetek cieszą się dużą popularnością, a odbiorcy robią mnóstwo screenshotów, aby nie przegapić oferowanych ofert promocyjnych.

3. Taco Bell
Firma korzysta z aplikacji m.in. do informowania swoich obserwatorów o nowej ofercie. Jak podaje autor, marka wychodzi także poza pewne schematy przyjęte w branży i publikuje treści, które nie są bezpośrednio z nią związane, np. wskazówki, jak umówić się na walentynkową randkę.

4. Mashable
Portal internetowy wykorzystuje swój profil na Snapchacie do prowadzenia różnego rodzaju relacji na żywo. Marka stara się, aby treści były angażujące, a odbiorcy mogli poczuć się, jakby sami znajdowali się w centrum wydarzeń.

5. Amazon
To kolejna marka, która na Snapchacie oferuje dostęp do ekskluzywnych treści, takich jak informacje o specjalnych kodach promocyjnych. Dobrym przykładem są np. działania, jakie podjęła firma z okazji Black Friday. Jak czytamy, obserwatorzy Amazona na Snapchacie mieli dostęp do kodów, dzięki którym mogli np. kupić bezprzewodowe głośniki, które w regularnej cenie kosztują ok. 60 dolarów, za… 1 dolara.

6. Acura
Jak pisze autor, jednym ze sposobów, w jaki Acura wykorzystuje Snapchata, jest prezentowanie teaserów produktów. Marka poinformowała, że pierwsze sto osób, które zaobserwuje ją na Snapchacie będzie mogło zobaczyć krótki film prezentujący nowy model auta Honda NSX. Dzięki temu Acura zdobyła wielu nowych obserwatorów.

7. Birchbox
Firma, która zajmuje się „pudełkową” wysyłką kosmetyków publikuje na Snapchat Stories serie snapów, które pokazują, jak może zmienić się wygląd kobiety dzięki wykorzystaniu produktów z Birchbox. Marka nie tylko prezentuje w swoich materiałach kosmetyki, ale także poprzez instruktaże makijażu, podpowiada, jak z nich odpowiednio korzystać.

Przykłady, na które powołał się w tekście Sujan Patel pokazują, że sposobów na zaistnienie marki na Snapchacie jest wiele. Choć Snapchat jest medium, które sprawia trudności z mierzeniem efektów działań, to nie powód, aby z niego zrezygnować, bo umiejętne korzystanie z aplikacji to świetny sposób na budowanie relacji z odbiorcami.

Sujan Patel, autor tekstu, ma ponad 13 lat doświadczenia jako przedsiębiorca i marketer. Jest współzałożycielem ContentMarketer.io & Narrow.io. (pk)


Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj