piątek, 1 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTED uczy, jak szybko wciągnąć słuchaczy

TED uczy, jak szybko wciągnąć słuchaczy

Jak czytamy na stronie blog.ketchum.com, cykl wykładów TED może inspirować także PR-owców. Ryan Shell po wzięciu udziału w spotkaniu z cyklu TEDWomen wymienia 10 wskazówek, jak zaintrygować słuchaczy.

Shell zaczyna od kwestii długości wystąpień. Każdy z uczestników spotkania ma tylko 20 minut, dzięki czemu prezentacje są pełne treści. Większość osób przepytanych przez Shella po występie przyznało, że przygotowywało się do niego od dawna. Dlatego Shell radzi, aby tak ćwiczyć tak długo, aż scena stanie się niemalże naturalnym środowiskiem. Gdy stajemy przed publicznością, powinniśmy od razy przyciągnąć jej uwagę. Jedna z uczestniczek wkroczyła na scenę, skacząc na skakance. Po chwili do rękojeści zabawki podpięła swój telefon. Wszystko po to, aby zaprezentować, jak zwykłe zabawki mogą generować energię elektryczną. Powyższy przykład pokazuje również, że w tworzeniu atrakcyjnych prezentacji pomagają rekwizyty.

Warto w trakcie swojej prezentacji pokazać pasję, wykorzystując gestykulację i mimikę. Tak jak autorka książki podróżniczej, która w ten sposób ilustrowała swoje przygody. Warto także zaskoczyć publikę, tak jak Diana Nad, która przepłynęła z Kuby na Florydę. W trakcie prezentacji zaczęła śpiewać. Po chwili wytłumaczyła, że była to piosenka, która pomogła jej przetrwać męczącą przeprawę.

Shell ma także radę dla organizatorów. Gdy spotkanie jest długie i męczące, warto przewidzieć przerwy, które dodadzą energii uczestnikom. W przypadku TEDWomen był to występ pierwszej całkowicie żeńskiej grupy z Rwandy grającej na bębnach. Organizatorom nie przeszkodziły nawet drobne problemy techniczne. W trakcie ich eliminowania gospodarze przekomarzali się z gośćmi, dzięki czemu ci nie zwracali uwagi na problemy. (ks)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj