czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTEDE promuje szczepienia w kampanii Wrocławia

TEDE promuje szczepienia w kampanii Wrocławia

Wrocław rozpoczął akcję promującą szczepienia przeciw COVID-19 wśród dzieci i młodzieży. W kampanii „Szczepan Się Szczepi” bierze udział raper TEDE.  

Akcja rozpoczęła się 1 września 2021 roku. Tego dnia został zaprezentowany pierwszy spot, w którym bohater kampanii – Szczepan, fan rapera TEDE – idzie na imprezę. Co tydzień publikowany będzie nowy odcinek serii. Łącznie będzie ich pięć. Spoty publikowane będą na Facebooku, YouTubie i na wroclaw.pl co środę. Trailer pojawi się także w kinach Nowe Horyzont i DCF, które są partnerami akcji szczepień. Do szkół trafiły już natomiast informacje, które zostaną przekazane nauczycielom, uczniom i ich rodzicom.

„Szczepan nie chce się szczepić, widzimy go w różnych przestrzeniach, m.in. w domu gdzie organizuje samotnie piątkową dyskotekę, w parku pokazując swoją kolekcję masek, w restauracji gdzie bawią się jego zaszczepieni rówieśnicy, i końcu w przychodni, gdzie szczepi się i spotyka swojego idola – rapera TEDE” – wyjawia miasto w komunikacie.

Zobacz też: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień

„Poprzednie spoty kampanii miały charakter edukacyjny m.in. obalenie mitów czy przekazania najważniejszych informacji na temat szczepień, bohaterami byli lekarze prof. l. Szenbornem, oraz dr Kocjan-Matkowska, kolejne pokazywały dramaty »zwykłych ludzi« (utrata pracy, brak kontaktu ze znajomymi, choroba najbliższych) i bazowały na współczuciu. Wraz z czasem takie komunikaty przestają oddziaływać zgodnie z zamierzonym efektem. Dlatego w kampanii skierowanej do młodych postanowiono skupić się na humorze i wykorzystaniu muzycznych idoli nastolatków. Twarzą kampanii został raper TEDE” – komentuje Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Jak podaje Wrocław, ze statystyk Ministerstwa Zdrowia wynika, że nastolatki są najsłabiej zaszczepioną grupą. Dlatego zorganizowano akcję „Wracamy do Szkoły Zaszczepieni”, w ramach której 4 września w Centrum Historii Zajezdnia (które jest partnerem akcji) pojawią się punkty drive-thru dla uczniów i nauczycieli. (mb)

Czytaj także: Radosław Michalski: pandemia wymusiła większą kreatywność w komunikacji, ale nie zmieniły się priorytety miast

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj