piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTelefony Samsunga bez zgody użytkowników rozsyłają ich zdjęcia do osób z listy...

Telefony Samsunga bez zgody użytkowników rozsyłają ich zdjęcia do osób z listy kontaktów?

Użytkownicy telefonów marki Samsung skarżą się, że ich urządzenia same zaczęły wysyłać losowo wybrane zdjęcia z galerii do osób znajdujących się na liście kontaktów, głównie tych najbliższych, które mają numery w ramach jednej umowy – podaje spidersweb.pl.

Według osób, które zgłaszają problem na forum producenta i w serwisie Reddit, dzieje się tak z winy aplikacji do obsługi wiadomości. Błąd dotyczy przede wszystkim najnowszych modeli, w tym Samsunga Galaxy S9, Galaxy S9+ i Galaxy Note 8 – czytamy.

Jak podaje źródło, program nie informuje użytkownika, że jego zdjęcia zostały wysłane. Właściciele telefonów na ogół dowiadują się o tym, kiedy otrzymają wiadomość zwrotną od odbiorcy fotografii – czytamy dalej.

„Winę za problem może ponosić standard RCS, który ma zastąpić SMS-y. Obecnie prace nad jego wdrożeniem prowadzi m.in. amerykański oddział sieci T-Mobile. Niewykluczone, że telefony użytkowników, które obecnie dostają od operatora wsparcie dla RCS, głupieją, a w rezultacie wysyłają zdjęcia – korzystając właśnie z tego następcy SMS-ów” – pisze Piotr Grabiec na spidersweb.pl.

Autor dodaje, że według amerykańskiego oddziału T-Mobile problem nie leży po stronie operatora i firma kieruje użytkowników do producenta telefonów. Samsung przygląda się już tej sprawie – informuje źródło, powołując się na serwis Gizmodo.

Jak pisze Grabiec, spidersweb.pl zwróciło się z prośbą o komentarz do polskiego oddziału Samsunga, który poprosiło o potwierdzenie tej sytuacji oraz jej przyczyn i zapytało, czy Polscy użytkownicy mają się czego obawiać.

„Samsung wnikliwie weryfikował temat przez ostatnie kilka dni. W wyniku naszych ustaleń nie stwierdzono żadnych usterek, zarówno od strony sprzętu jak i oprogramowania, które mogą mieć związek z omawianym przypadkiem. W skali globalnej nie odnotowaliśmy podobnych doniesień ze strony użytkowników, jednak będziemy kontynuować działania w celu wyjaśnienia sprawy” – źródło przytacza odpowiedź udzieloną przez Olafa Krynickiego, rzecznika prasowego Samsung Polska. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj