Gdy twój klient zostanie negatywnie opisany w gazetach, szybko może zainteresować się tym telewizja. Aby występ dobrze wypadł trzeba odpowiednio przygotować się do dyskusji – czytamy w PR Daily.
Telewizja rządzi się własnymi prawami – zawiłe fakty, rozwlekłe dokumenty czy skomplikowane historie rzadko pojawiają się w czasie antenowym. Czas wystąpienia też jest ściśle określony, nie ma miejsca na długie i zawiłe wypowiedzi. Warto zapamiętać parę wskazówek.
Po pierwsze, przygotuj swojego klienta na najgorsze, bo często programy przedstawiają sprawę jednostronnie – niekoniecznie to będzie na korzyść twojego klienta. Po drugie, dokładnie przemyśl, czy koniecznie chcesz odpowiadać na antenie na zarzuty. Czasem może to pogorszyć sprawę. Następnie: odpowiadaj jasno i zwięźle na zadawane pytania, możesz też po prostu wygłosić krótkie oświadczenie. Masz także inną możliwość: przedstawienie sprawy z własnego punktu widzenia. I na koniec: zawsze bądź merytorycznie przygotowany. (kg)