czwartek, 15 maja, 2025
Strona głównaAktualnościTendencja wzrostowa rynku PR w Polsce

Tendencja wzrostowa rynku PR w Polsce

„Jakie będą najbardziej dynamiczne obszary rozwoju polskiej gospodarki w najbliższych latach? Specjaliści rynku komunikacji są zgodni – usługi public relations (PR)” – czytamy o prognozach dla sektora PR w Gazecie Finansowej. W krajach, w których dziedzina PR jest dobrze rozwinięta a rynek usług skonsolidowany (np. Wielka Brytania, Niemcy), zawód specjalisty ds. PR jest uznawany za jeden z najbardziej prestiżowych i atrakcyjnych finansowo.
Mimo tego, że rynek usług PR w Polsce jest stosunkowo młody, jego wartość to ponad 160 mln zł. Według autora, dominują na nim duże agencje. Większość z nich skupia się na działalności pośredniczącej pomiędzy klientami a mediami i konkurencją. Analizując branżę można zauważyć, że rynek jest nierównomiernie rozwinięty. Sektory, które najczęściej korzystają z usług PR to: branża IT, telekomunikacyjna, kosmetyczna, ubezpieczeniowa, sektor bankowy i finansowy oraz farmaceutyczny. W mniejszym stopniu narzędziami PR posługują się: przemysł spożywczy, paliwowo-energetyczny, odzieżowy, budowniczy, kultura i sztuka.
Szacuje się, że w najbliższych latach wartość rynku będzie rosła o kilkanaście procent rocznie, a „w miarę wzrostu konkurencji w niemal wszystkich dziedzinach życia gospodarczego, kształtowanie wizerunku będzie stawało się nieodłącznym warunkiem uzyskania korzystnej pozycji rynkowej”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj