Brexit nie nastąpi 31 października 2019 roku, mimo wcześniejszych obietnic rządu dotyczących wyjścia z Unii Europejskiej we wspomnianym terminie – informuje businessinsider.com.
Tym samym sporną kwestią stała się kampania informacyjna, która została stworzona w celu przygotowania mieszkańców i biznesmenów na opuszczenie przez Wielką Brytanię UE we wspomnianym terminie.
I Newspaper informowała, że kampania została wycofana, jednak rzecznik rządu brytyjskiego zaprzeczył tej informacji i przekazał, że akcja jest nadal aktywna – czytamy dalej.
Działania związane z kampanią budziły wiele kontrowersji – jak podaje źródło, według jej przeciwników nie wywołała ona zamierzonego efektu na odbiorcach przez brak dokładnych informacji na temat przyszłości po brexicie i miała niewielki odzew wśród społeczeństwa.
Raport Krajowego Urzędu Kontroli sugeruje, że kampania „Get ready for Brexit” według niektórych szacunków kosztowała 140 milionów funtów. To jedno z największych i najkosztowniejszych tego typu przedsięwzięć w historii Zjednoczonego Królestwa.
W ostatnim czasie przywódcy UE postanowili odroczyć decyzję o tym, na jak długo opóźnić brexit, w obliczu trwającego chaosu politycznego w Wielkiej Brytanii, dopóki parlament brytyjski nie podejmie decyzji o przeprowadzeniu wyborów w tym roku. (kd)