Consumers International, światowa federacja skupiająca organizacje konsumenckie, opublikowała raport na temat polityki CSR firm farmaceutycznych. Przeanalizowano w nim 20 największych firm z branży. Badanie miało sprawdzić, jakie informacje na temat wspierania grup pacjentów, sponsorowania kampanii informacyjnych dotyczących chorób oraz benefitów wręczanych ekspertom medycznym, upubliczniają te przedsiębiorstwa.
Autorzy raportu zauważyli, że tylko jedna firma (Eli Lilly) udostępnia informacje na temat swojej polityki wobec organizacji pacjentów. Mniej niż połowa przebadanych koncernów ujawnia swoje zasady postępowania w sprawie przekazywania benefitów lekarzom.
W grupie firm, które nie upubliczniają takich informacji, znajduje się m. in. Pfizer, największa na świecie firma farmaceutyczna. W podsumowaniu raportu organizacja Consumers International zwraca uwagę, że konieczna jest odgórna regulacja zasad postępowania koncernów oraz „wyeliminowanie niejasnych związków pomiędzy firmami farmaceutycznymi a ośrodkami badawczymi”.