niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok chce umożliwić publikowanie półgodzinnych filmów

TikTok chce umożliwić publikowanie półgodzinnych filmów

TikTok testuje opcję przesyłania 30-minutowych filmów. Nowa funkcja jest weryfikowana w wersji beta platformy – informuje socialmediatoday.com, powołując się na wypowiedź Matta Navarry, eksperta ds. mediów społecznościowych. 

threads.net/@mattnavarra

Aplikacja eksperymentuje z dłuższymi formami wideo w celu ugruntowania swojej pozycji na tle konkurencji. Półgodzinne produkcje mają bowiem rozszerzyć wybór opcji reklamowych dla twórców, a tym samym sprawić, że będą oni mogli maksymalizować swoją popularność w tym serwisie – dowiadujemy się. 

Jak podaje źródło, TikTok od lat zwiększa limit czasu trwania filmów, które pojawiają się w aplikacji. Podkreśla, że wprowadzane modyfikacje stanowią „trend, który nie jest nowy”. Początkowo wideo trwały 15 sekund, jednak z czasem zostały wydłużone do 60 sekund. Następnie doszło do wydłużenia maksymalnego czasu trwania klipów do 5 minut, a w 2022 roku – do 10 minut. Portal podaje również przykład 15-minutowych materiałów, z którymi TikTok zaczął eksperymentować w październiku 2023 roku. 

Autor artykułu Andrew Hutchinson nawiązuje do chińskiej wersji aplikacji, czyli Douyin, która rozszerzyła swój limit przesyłania filmów do 30 minut. Dziennikarz przypuszcza, że długość treści, którą testuje TikTok, znajduje się w „górnym limicie”. 

Hutchinson zastanawia się również nad tym, czy odbiorcy „polubią klipy, które trwają tyle, co program telewizyjny”. Podejrzewa, że niektórzy użytkownicy aprobująco ocenią tę aktualizację. Stwierdza, że pozytywny odbiór będzie bardziej prawdopodobny, jeśli TikTok zapewni internautom „odpowiednią infrastrukturę”, na którą będą składać się m.in. większe możliwości dla twórców.

Jak czytamy, 30-minutowe produkcje stanowią „szerszy potencjał monetyzacji”. Przed i w połowie wyświetlania materiału można bowiem transmitować reklamy, za które twórca otrzyma odpowiednie wynagrodzenie.

Autor publikacji podaje przykład YouTube’a i twierdzi, że owa platforma obecnie „może zaoferować lepszy potencjał przychodów, ponieważ dzieli się zyskami z reklam wyświetlanych w każdym klipie”. Hutchinson zauważa, że w przypadku 30-sekundowych klipów nie można umieścić reklam przed nimi i w ich połowie. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj