TikTok przy okazji Światowego Tygodnia Szczepień – przypadającego na 24-30 kwietnia –rusza z działaniami edukacyjnymi. We współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia, Team Halo i innymi organizacjami pozarządowymi serwis edukuje na temat szczepień przeciw COVID-19.
Platforma rozpoczęła też „hashtag challenge” #VaccinatedFor, który ma na celu zachęcenie użytkowników do dzielenia się powodami, dla których się szczepią, i tym samym zainspirowania innych osób do szczepień. Wszystkie materiały będą promowane przez cały tydzień w zakładce „Odkryj”.
Czytaj także: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień przeciw COVID-19
W czwartek 29 kwietnia Światowa Organizacja Zdrowia poprowadzi na TikToku transmisję na żywo, w której udział weźmie Katherine O’Brien, dyrektor Departamentu Szczepień Ochronnych, Szczepionek i Środków Biologicznych Światowej Organizacji Zdrowia. Ekspertka opowie o skuteczności szczepionek przeciw COVID-19, odpowie także na pytania użytkowników serwisu.
Poza tym planowane są transmisje, w których weźmie udział Laurel Bristow – naukowiec zajmujący się chorobami zakaźnymi – oraz eksperci ds. zdrowia publicznego z Team Halo.
To kolejne działania TikToka mające zapewnić społeczności dostęp do wiarygodnych informacji na temat pandemii i szczepień. By je dostarczyć, platforma współpracuje z ekspertami w dziedzinie zdrowia. W lutym 2020 roku serwis stworzył Centrum Informacji, które na bieżąco są aktualizowane o najnowsze informacje i wskazówki dotyczące COVID-19. Do tej pory strona została odwiedzona ponad 2,6 miliarda razy na całym świecie. Platforma deklaruje także intensywne zwalczenie dezinformacji, m.in. przez szybkie usuwanie fałszywych treści. (mb)