17 grudnia 2021 roku TikTok ogłosił współpracę z Virtual Dining Concepts. Aplikacja będzie oferowała nową usługę – restauracje z potrawami oferowanymi na dowóz, które zostały przygotowane według przepisów z viralowych filmów – informuje bloomberg.com.
Współzałożyciel Virtual Dining Concepts Robert Earl mówi, że w całych Stanach Zjednocoznych planuje uruchomić ok. 300 restauracji, a do końca 2022 roku ich liczba ma wzrosnąć do ponad tysiąca – czytamy.
Bloomberg.com zaznacza, że menu TikTok Kitchen będzie oparte na viralowych trendach kulinarnych panujących na platformie. Wśród dań znajdzie się pieczony makaron z fetą, który został uznany przez Google za najczęściej wyszukiwane danie 2021 roku. W menu otwierającym zaplanowano również „pasta chips”, „smash burgery” i żeberka z kukurydzy.
Źródło przekazuje, że oferta będzie aktualizowana co kwartał, w zależności od tego, jakie dania będą zyskiwały popularność.
TikTok zapowiedział, że zyski ze swojej restauracji przekaże twórcom dań, które znalazły się w menu, oraz „najbardziej obiecującym profilom kulinarnym”. Nie jest jasne, w jaki sposób aplikacja określi autorstwo niektórych z przygotowywanych potraw, ponieważ wiele z nich należy do więcej niż jednej osoby. Platforma nie udzieliła komentarza w tej sprawie – czytamy.
Źródło dodaje, że w planach jest otwarcie lokalu, w którym będzie można zjeść na miejscu. Nie wskazano jeszcze lokalizacji. (as)