TikTok planuje zwolnić dużą część pracowników działów operacyjnych i marketingowych – przekazuje edition.cnn.com.
Jak czytamy, zakończenie współpracy z przedsiębiorstwem będzie dotyczyć osób, które dotychczas zajmowały się obsługą użytkowników i komunikacją. Obejmie również jednostki odpowiedzialne za działania z obszarów contentu i marketingu. Globalny zespół operacyjny do spraw użytkowników zostanie zlikwidowany.
Źródło przekazuje, że pracownicy, których nie objęła redukcja etatów, zostaną przydzieleni do zespołów: zaufania i bezpieczeństwa, marketingu, contentu i produktów.
Jak się dowiadujemy, niektórzy pracownicy mieli zostać powiadomieni o planach zwolnień 21 maja 2024 roku wieczorem – po raporcie portalu theinformation.com, który jako pierwszy doniósł o zaistniałej sytuacji. Informacje na temat zwolnień mieli przekazać zespołom Adam Presser, Head of Operations TikToka, i Zenia Mucha, Brand and Communications Officer tej firmy.
Autor artykułu Brian Fung twierdzi, że „zwolnienia były w toku od jakiegoś czasu, być może prawie od roku”. Powołuje się on na opinię jednego z pracowników TikToka, który przekazał portalowi źródłowemu, że „niedawne rotacje w zespołach marketingu, zaufania i bezpieczeństwa oraz operacyjnych” miały spowodować opóźnienia dotyczące podjęcia decydujących kroków w sprawie.
Dziennikarz podkreśla, że zdaniem informatora zwolnienia nie są związane z „prawnymi i politycznymi zawirowaniami”, które mogą doprowadzić do zakazu korzystania z TikToka w Stanach Zjednoczonych.
Czytaj więcej: TikTok nie zgadza się z zakazem aplikacji w USA. Zapowiada walkę w sądzie
Edition.cnn.com donosi, że dokładna liczba osób, które mają zostać zwolnione, nie jest znana. Portal powołuje się na theinformation.com, które poinformowało, że pracę może stracić „duży procent” z około 1000 osób pracujących w danych zespołach.
W 2023 roku TikTok ujawnił, że zatrudnia siedem tysięcy pracowników w samych Stanach Zjednoczonych – czytamy. (an)