TikTok opublikował globalny „Raport Transparentności”, w którym podsumowuje swoje działania z drugiej połowy 2020, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom serwisu. Chodzi m.in. o dostęp do szkodliwych i nieprawdziwych treści.
Jak czytamy, na całym świecie platforma usunęła w tym czasie 89 mln filmów, które naruszyły zasady społeczności. Serwis informuje, że ta liczba stanowi mniej niż 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo. Jak podaje TikTok, 92 proc. z nich zniknęło, zanim zostało zgłoszonych przez użytkowników, a 83 proc. – zanim ktokolwiek je wyświetlił.
Czytamy także, że ponad 6 mln kont zostało usuniętych za naruszenie zasad społeczności. Serwis odrzucił też ponad 3,5 mln reklam z powodu naruszenia zasad i wytycznych serwisu dotyczących tych materiałów.
TikTok przekazuje, że podejmuje działania, których celem jest „stworzenie bezpiecznego środowiska, w którym każdy może poczuć się komfortowo”. Dążąc do tego, serwis zmodyfikował w drugiej połowie 2020 roku swoje zasady społeczności tak, by promować wśród użytkowników akceptację samego siebie. TikTok zakazał m.in. reklam produktów odchudzających. Serwis zaangażował się też w działania wspierające osoby zmagające się z problemami odżywiania, zachowaniami autodestrukcyjnymi czy myślami samobójczymi – w tym celu podjął współpracę z organizacjami oferującymi bezpłatne i poufne wsparcie.
Platforma dodała też nowe funkcje dla rodziców, którzy otrzymali różne zabezpieczenia dotyczące treści udostępnianych przez nastolatków i ich prywatności na platformie.
TikTok, jak pisaliśmy, zaangażował się też w walkę z dezinformacją dotyczącą pandemii i szczepień przeciw COVID-19. Platforma współpracuje z ekspertami ds. zdrowia publicznego i udostępnia użytkownikom sprawdzone informacje. Serwis podsumował, że centrum informacyjne dotyczące COVID-19 zostało odwiedzone ponad 2,6 mld razy, a banery kierujące użytkowników do centrum informacyjnego zostały dodane do ponad 3 mln filmów i wyświetlone 63 mld razy. Czytamy też, że ogłoszenia służb publicznych z hashtagami kierującymi do źródeł WHO i lokalnych organizacji zdrowia publicznego zostały obejrzane ponad 38 mln razy, a TikTok usunął ponad 50 tys. filmów rozpowszechniających błędne informacje na temat COVID-19.
Serwis podał też w raporcie obszary, nad którymi zamierza pracować – są to m.in. stałe usprawnianie wykrywania materiałów wprowadzających w błąd czy inwestycje w edukację twórców i marek w zakresie wymogów dotyczących treści. (mb)