TikTok udostępnił poradnik, który ma pomóc firmom w tworzeniu bardziej angażujących treści promocyjnych wserwisie. Platforma zachęca do zapoznania się z poradami, przekonując, że komunikowanie się za pomocą TikToka może okazać się stosunkowo łatwe i efektywne. Wskazówki mają ułatwić markom w pełni wykorzystać kreatywne narzędzia serwisu.
Krótki poradnik składa się z trzech części: ogólnej charakterystyki tworzenia treści na TikToku, podstawowych zasad publikowania angażujących filmów oraz opisu wybranych narzędzi, które pomogą w realizacji kreatywnych projektów.
W pierwszym fragmencie zachęcono marki do dostosowywania swoich działań na platformie do specyfiki działania TikToka. Istotne ma być skupianie się na jak najbardziej atrakcyjnej, angażującej treści. Serwis rekomenduje kierowanie się autentycznością, co pozwoli na znalezienie docelowej grupy odbiorców. Jako zaletę TikTok wskazuje też możliwość tworzenia filmów bez dużego budżetu przeznaczonego na promocję. Platforma zaleca też publikowanie każdego dnia od jednego do czterech nowych wideo, by treści mogły cały czas docierać do odbiorców.
W drugiej części TikTok przygotował wskazówki dla marek w formie haseł. Zgodnie z nimi publikowane treści mają być wciągające, krótkie i zawierać odpowiednio dopasowaną muzykę. Jeśli chodzi o prowadzenie komunikacji ze społecznością, powinna być ona dostosowana zarówno do gustu odbiorców, jak i do charakterystyki marki.
Ostatnia część zawiera szczegółowy opis narzędzi TikToka, które mają ułatwić firmom tworzenie treści. Serwis oferuje takie opcje, jak centrum kreatywne, rynek twórców, edytor filmów, szablony wideo, a także pomoc w doborze odpowiedniego podkładu dźwiękowego i wykreowaniu komunikatu. (ap)
Poradnik znajduje się na stronie.