niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościTikTok coraz popularniejszym źródłem informacji dla Amerykanów

TikTok coraz popularniejszym źródłem informacji dla Amerykanów

35 proc. Amerykanów twierdzi, że wiadomości, które wyświetlają się im na TikToku, są unikatowe i nie otrzymaliby ich na żadnej innej platformie – wynika z badania Pew Research Center. 27 proc. respondentów uważa natomiast, że w serwisie pokazują się im informacje, które zobaczyliby także na innych platformach, gdyby nie korzystali z TikToka. 37 proc. deklaruje, że prezentowane im w aplikacji wiadomości składają się z obu rodzajów informacji w równym stopniu. 

Dla 15 proc. użytkowników TikToka wiadomości są głównym powodem, dla którego korzystają z aplikacji. 26 proc. badanych deklaruje, że jest to dla nich drugorzędny powód. Ponad połowa (58 proc.) respondentów uważa z kolei, że informacje nie są powodem, dla którego korzystają z serwisu. 

Niezależnie do tego, czy użytkownicy aplikacji wykorzystują ją do otrzymywania wiadomości, większość osób zgłasza, że na platformie pojawiają się im treści z nimi związane. 84 proc. badanych twierdzi, że na TikToku wyświetlają im się głównie zabawne materiały odnoszące się do bieżących wydarzeń, a 80 proc. deklaruje, że są to osoby wyrażające opinie na temat aktualnych spraw. 57 proc. osób w aplikacji widzi głównie artykuły z wiadomościami, a 55 proc. informacje o najświeższych wydarzeniach na platformie – wynika z badania. 

Wśród dorosłych Amerykanów, którzy twierdzą, że na TikToku regularnie pojawiają się im wiadomości, 68 proc. wskazuje, że są to przeważnie informacje od influencerów lub celebrytów. 67 proc. respondentów ma takie same doświadczenia z serwisami informacyjnymi lub dziennikarzami, a 55 proc. z innymi źródłami informacji, takimi jak organizacje non profit. 

Jak pokazuje badanie, 23 proc. Amerykanów, którym w aplikacji regularnie wyświetlają się wiadomości, uważa, że bardzo często lub dosyć często widzi w serwisie informacje, które wydają się im niedokładne. Niemal połowa respondentów (49 proc.) twierdzi, że tylko czasami widuje tego typu wiadomości, a 28 proc. wskazuje, że zdarza się to rzadko lub nie zdarzyło się nigdy. (ao)

O badaniu: American Trends Panel (ATP), stworzony przez Pew Research Center, jest reprezentatywnym dla całego kraju panelem losowo wybranych dorosłych Amerykanów. Dane zawarte w tym raporcie pochodzą z ATP Wave 144, przeprowadzonego w dniach 18-24 marca 2024 r. na próbie dorosłych Amerykanów, którzy wcześniej zadeklarowali korzystanie z Internetu

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj