TikTok w swoim biurze prasowym opisał, jakie działania podejmuje, by zmniejszyć potencjalnie szkodliwy wpływ algorytmu i ograniczyć liczbę filmów zawierających wrażliwe treści, które mogą być polecane w zakładce „Dla Ciebie”. Serwis przekazuje, że chce tworzyć środowisko, w którym ludzie czują się „bezpieczni i wspierani”.
Platforma przekazuje, że kanał „Dla Ciebie” służy do odkrywanie nowych twórców i zainteresowań. Serwis uwzględnia szereg oznak zaangażowania – m.in. polubienia, obserwowanie i obejrzane filmy – żeby rekomendować ludziom takie filmy, które mogą ich zainteresować. Jednocześnie chce „zachować świeżość kanałów”, więc w poleceniach wplecione są nie tylko materiały, które znają, lecz także nowe treści. Algorytm TikToka nie będzie więc polecać dwóch filmów z rzędu nakręconych przez tego samego twórcę albo wykorzystujących ten sam dźwiękiem.
Platforma pracuje nad nowymi sposobami różnicowania polecanych treści. Zamierza unikać podopowiadania serii podobnych materiałów, w szczególności dotyczących wrażliwych kwestii, takich jak waga, dieta, smutek czy rozstanie. Serwis chce chronić użytkowników przez zbyt dużą ekspozycją na te materiały – jak pisze, oglądanie ich pojedynczo może nie wzbudzać niepokoju, jednak w seriach może okazać się problematyczne. Platforma przekazuje, że pracuje nad rozpoznawaniem, czy jej algorytm nie poleca nieumyślnie takich treści w zbyt dużym natężeniu.
TikTok chce także dać użytkownikom więcej możliwości wyboru tego, co widzą w serwisie. W związku z tym pracuje nad funkcją, która pozwoliłaby wybierać słowa lub hashtagi powiązane z treściami, których dana osoba nie chce widzieć wśród polecanych materiałów.
Serwis umożliwia już dodanie jakiegoś materiału do nieinteresujących przez dotknięcie filmu i wybranie opcji „Nie interesuje mnie”. Dzięki temu w przyszłości automatycznie pomijane są filmy tego samego twórcy lub korzystające z tego samego dźwięku. (mb)