TikTok zaczął testować przesyłanie 60-minutowych filmów wśród niektórych użytkowników – przekazuje socialmediatoday.com. Ekspert ds. mediów społecznościowych Matt Navarra poinformował o aktualizacji na Threads – dowiadujemy się.
Źródło: threads.net/@mattnavarra
Jak czytamy, celem platformy jest rozwinięcie jej „kompetencji rozrywkowych” oraz umożliwienie twórcom przedstawiania „dłuższych narracji”.
Źródło donosi, że początkowo filmy na TikToku trwały jedynie 15 sekund, jednak z czasem wydłużono je do 60 sekund. Następnie zezwolono na publikacje trwające do trzech minut, a z czasem – pięciu minut. W 2022 roku serwis pozwolił na zamieszczanie treści trwających nawet dziesięć minut. W październiku 2023 roku zaczęto eksperymentować z 15-minutowymi klipami, które następnie wydłużono do 30 minut.
Czytaj więcej: TikTok chce popularyzować dłuższe treści wideo
Autor artykułu Andrew Hutchinson podkreśla, że dłuższe produkcje stanowią większy potencjał monetyzacji, ponieważ pozwalają na dodawanie reklam przed filmami, w ich trakcie i po nich. Dziennikarz nie dostrzega jednak dużego zapotrzebowania na tego typu materiały wśród samych odbiorców.
Wprowadzone zmiany mogą doprowadzić do tego, że TikTok nie będzie już działał jako „dodatkowy kanał”. Możliwe jest bowiem, że osiągnie on „parytet z innymi platformami”, z których korzysta się w formie „baz domowych”. Mowa tu m.in. o YouTubie – dowiadujemy się.
Jak czytamy, na początku 2023 roku serwis uruchomił również program zachęcający do publikacji wideo w formacie poziomym.
Na Instagramie widoczne są natomiast inne tendencje. Zespół ds. treści tego serwisu twierdzi, że publikowanie filmów dłuższych niż 90 sekund może zmniejszyć zasięgi i zaszkodzić efektywności twórców – przekazuje socialmediatoday.com w innym artykule. (an)