TikTok za pomocą analizy sprawdził, jaki wpływ na odbiorców mają utwory z reklam i porównał „wrażenia muzyczne” użytkowników TikToka z osobami korzystającymi z innych platform. Czytamy bowiem, muzyka jest ważnym elementem w promocji marek, a korzystający z TikToka są „szczególnie zaangażowani w odbiór efektów dźwiękowych”.
Dowiadujemy się, że 88 proc. użytkowników TikToka uważa, że dźwięk jest niezbędny do korzystania z portalu. 73 proc. respondentów stwierdziło, że „zatrzymaliby się” na reklamie z muzyką w czasie korzystania z serwisu. Jak czytamy, ten wynik „jest znacznie wyższy niż na jakimkolwiek innym portalu” w zakresie podejmowania decyzji zakupowych i budowania reputacji marek. Analiza pokazała też, że użytkownicy odbierają dźwięk na TikToku jako „zabawny” o 66 proc. częściej niż na innych platformach.
Dodatkowo TikTok wyjaśnia, że dźwięk przykuwa uwagę oglądających i pomaga nie tylko słyszeć przekazywane informacje (np. o produkcie), ale także je „poczuć”. Z tego też powodu serwis radzi, aby firmy zwracały uwagę na licencje popularnych utworów – czytamy, że marki mają ograniczony dostęp do niektórych klipów, jednak portal podpowiada, że firmy mogą zawierać własne umowy licencyjne, co może im pomóc „korzystać” z najnowszych trendów muzycznych. Oprócz tego marki mogą „przekształcać swoje firmowe dźwięki w narzędzia promocyjne w aplikacji” czy tworzyć oryginalne efekty w kampaniach na TikToku. Portal zauważa również, że umożliwia autorom reklam korzystanie z bezpłatnej komercyjnej biblioteki muzycznej, która zapewnia dostęp do „setek tysięcy licencjonowanych dźwięków”.
Czytaj więcej: TikTok wprowadza zmiany w komercyjnym wykorzystywaniu muzyki
(kd)