14 listopada 2024 roku TikTok udostępnił reklamodawcom nowe narzędzie do tworzenia filmów oparte na sztucznej inteligencji – Symphony Creative Studio. Ma ono pozwolić na wygenerowanie w kilka minut wartościowego materiału, który pomoże zwiększyć zainteresowanie marką i przychody z reklam.
Symphony Creative Studio jest narzędziem do tworzenia wideo opartych na sztucznej inteligencji, które może wygenerować materiał w ciągu kilku minut przy minimalnym wkładzie użytkownika. Opcja ta umożliwia przekształcenie informacji o produkcie lub adresu URL w film, dodatnie cyfrowego awatara do narracji scenariusza wideo lub zmianę języka istniejących filmów na inny przy użyciu funkcji tłumaczenia i dubbingu.
Opcja ta jest częścią należącego do TikToka pakietu Symphony Creative AI, który ma za zadanie wspierać reklamodawców i twórców treści za pomocą bezpłatnych narzędzi, ułatwiających i usprawniających proces kreatywnej produkcji.
Generowanie i remiksowanie filmów, czyli jedna z opcji dostępnych w ramach narzędzia, polega na przekształceniu szczegółów marki lub produktu w gotowe do publikacji na TikToku treści w ciągu kilku minut. Tworzone przez AI materiały mają „unikalne układy i skrypty” i „czerpią inspirację z najlepszych treści TikToka”. Gotowe filmy zawierają licencjonowane zasoby, w tym wideo, obrazy, dźwięki i awatary, które pochodzą od partnerów serwisu, w tym Billo i Getty Images, i są dopuszczone do użytku komercyjnego. Wykreowane przez AI filmy są automatycznie oznaczane jako „wygenerowane przez sztuczną inteligencję”.
Źródło: ads.tiktok.com
Symphony Creative Studio umożliwia tworzenie filmów z awatarami. Reklamodawcy mogą ożywić zawartość dzięki cyfrowym postaciom, które wyglądają jak prawdziwi ludzie. Mają one za zadanie dodać spersonalizowanego charakteru materiałom, ulepszając i globalizując markowe treści przez różne gesty, wyrażenia, narodowości, wiek czy języki. Marketerzy mają do wyboru awatary stockowe, czyli gotowe postacie z licencjonowanymi aktorami z różnych środowisk, które mówią w ponad 30 językach, a także niestandardowe awatary, czyli awatary generowane specjalnie pod dany materiał.
Źródło: ads.tiktok.com
Narzędzie udostępnia też opcję tłumaczenia i dubbingowania filmów, dzięki której wideo może zostać przetłumaczone na wiele języków, co ma pozwolić zwiększyć jego zasięg i popularność.
Reklamodawcy mają również szansę skorzystać z Your Daily Video Generations, czyli narzędzia, które codziennie generuje wideo dostosowane do marki. Filmy są dodawane każdego dnia i opierają się o wcześniejszą aktywność użytkownika w Symphony Creative Studio oraz najlepsze praktyki i spostrzeżenia z najskuteczniejszych treści na TikToku.
Platforma poinformowała, że Symphony Creative Studio jest dostępne dla wszystkich użytkowników zalogowanych na kontach biznesowych na TikToku. (ao)
Już 20 listopada: Kongres PRoto: AI w komunikacji marketingowej – czas działania czy dopiero proces tworzenia?
Źródło: ads.tiktok.com, Announcing Symphony Creative Studio, 14.11.2024