TikTok podsumował działania, które mają chronić użytkowników platformy przed szkodliwymi materiałami, podjęte w pierwszym kwartale 2021 roku. Z globalnego raportu egzekwowania zasad społeczności wynika, że serwis usunął 62 mln filmów, z czego 91 proc. zostało skasowane jeszcze przed zgłoszeniem przez użytkowników.
Jak czytamy, usunięte 62 mln wideo stanowią mniej niż 1 proc. wszystkich przesłanych do serwisu materiałów. TikTok podaje, że 91,2 proc. treści usunięto, zanim zostały zgłoszone, 81,8 proc. zostało usuniętych zanim ktokolwiek je wyświetlił, a 93,1 proc. skasowano w ciągu doby od ich zamieszczenia.
W raporcie podano także, że ponad 11 mln kont na TikToku zostało usuniętych za naruszenie zasad społeczności serwisu, z czego ponad 7,3 mln profili było podejrzanych o to, że ich właściciele mieli mniej niż 13 lat.
Serwis podaje również, że odrzucił ponad 1,9 mln reklam z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.
Jak czytamy dalej, TikTokowi zależy na tworzeniu bezpiecznej społeczności, dlatego publikuje wspomniane sprawozdanie. Poza tym serwis wprowadza rozwiązania, które mają zapewnić na platformie warunki odpowiednie dla młodzieży – w styczniu 2021 roku aplikacja wprowadziła nowe domyślne ustawienia prywatności dla nastolatków (konta osób w wieku 13-15 lat zostały ustawione jako prywatne, dla użytkowników w wieku 16-17 lat Duet i Stitch są ustawione jako „Friends” (przyjaciele)). Serwis zachęca też rodziców i opiekunów do rozmów z nastolatkami na temat ich bezpieczeństwa w sieci, a narzędzie Family Pairing umożliwia rodzicom połączenie własnego konta na TikToku z kontami ich dzieci, by dopasować odpowiednie ustawienia treści i prywatności.
Celem TikToka jest także „szerzenie uprzejmości na platformie” – w tym celu platforma uruchomiła funkcję dla twórców, która pomaga im w łatwiejszym zarządzaniu interakcjami pod publikowanymi treściami. (mb)