TikTok ogłosił współpracę z Koalicją na rzecz zwalczania handlu dzikimi zwierzętami w internecie (Coalition to End Wildlife Trafficking Online). Platforma przekazuje, że koalicja powstała w 2018 roku z inicjatywy WWF, TRAFFIC i IFAW, czyli organizacji ekologicznych i „zrzesza największe firmy z branży e-commerce, wyszukiwarek internetowych oraz platform społecznościowych”. Zadaniem członków jest „wypracowanie wspólnego podejścia do ograniczenia handlu dzikimi zwierzętami”.
Dalej TikTok tłumaczy, że on sam również przywiązuje dużą wagę do „identyfikowania treści związanych z kłusownictwem lub nielegalnym handlem dzikimi zwierzętami”. Informuje m.in. o tym, że od listopada 2020 roku usunął ponad 85 proc. tego typu materiałów, zanim ktokolwiek je wyświetlił. Platforma wyjaśnia jednak, że współpraca z koalicją pozwoli na „wymianę najlepszych praktyk w branży, wesprze monitorowanie pojawiających się zagrożeń oraz da możliwość wysłuchania opinii, które pomogą w dalszym udoskonalaniu platformy”.
„Skala handlu dzikimi zwierzętami w internecie jest bardzo trudna do określenia ze względu na jego nielegalną formę” – mówi Giavanna Grein, Senior Program Officer, TRAFFIC w WWF. „Wiemy, że współpraca z takimi platformami jak TikTok jest niezbędna do rozwiązania tego problemu” – dodaje.
„TikTok jest przestrzenią kreatywnej ekspresji, a treści promujące handel dzikimi zwierzętami są surowo zabronione. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z koalicją i jej członkami, w ramach której będziemy wspólnie dzielić się spostrzeżeniami i najlepszymi praktykami, aby pomóc w ochronie zagrożonych gatunków” – podkreśla Luc Adenot, Global Policy Lead, Illegal Activities & Regulated Goods aplikacji.
Zobacz też: TikTok chce „życzliwej dyskusji na platformie” – wprowadza nowe funkcje
(kd)