TikTok zamierza porzucić swoje plany dotyczące zakupów przez transmisję na żywo w Europie i Stanach Zjednoczonych – podaje theverge.com za Financial Times.
Jak czytamy, serwis testuje tę funkcję w Wielkiej Brytanii od grudnia 2021 roku, a zaczął od zakupowego eventu „On Trend”, który objął wiele marek.
Serwis planował wprowadzić tę koncepcję w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii oraz Stanach Zjednoczonych, ale obecnie TikTok koncentruje się wyłącznie na tym, aby zakupy na żywo odniosły sukces w Wielkiej Brytanii – czytamy.
Źródło podaje, że transmisje zakupów na żywo nie przyciągnęły dużej publiczności i nie przyniosły tak dochodowej sprzedaży jak się spodziewano, a niektórzy twórcy zaangażowani w testowy projekt „TikTok Shop” całkowicie zrezygnowali.
Dalej czytamy, że koncepcja zakupów na żywo jest dostępna również w kilku krajach Azji, gdzie jest bardziej rozwinięta.
Źródło zauważa, że zakupy podczas transmisji online prowadzone przez twórców i influencerów to ogromny biznes dla właściciela TikToka na chińskim rynku. Sprzedaże na żywo zamieniały się tam w wydarzenia kulturalne, które przyniosły sprzedawcom, twórcom oraz platformie duży dochód.
Czytaj więcej: Influencerzy w Chinach muszą mieć kwalifikacje, by wypowiadać się na niektóre tematy
Obecnie serwis testuje zakładkę „TikTok Shop” w Indonezji – czytamy. (bs)