TikTok zdecydował się umożliwić użytkownikom przesyłanie filmów trwających do dziesięciu minut – informuje techcrunch.com. Od lipca 2021 roku mogły one trwać maksymalnie trzy minuty, wcześniej limit wynosił minutę z ewentualnym rozszerzeniem o 15 sekund – czytamy.
Rzecznik prasowy serwisu powiedział, że „ma nadzieję, że udostępnienie możliwości przesyłania dłuższych klipów uwolni jeszcze więcej kreatywnych możliwości dla twórców na całym świecie” – przekazuje źródło. Pozwoli to na filmowanie czynności, które wymagają więcej czasu i elastyczności, takich jak m.in. pokazy gotowania, tutoriale dotyczące urody, treści edukacyjne czy skecze komediowe – dowiadujemy się.
Dalej czytamy, że twórcy do tej pory często publikowali materiały w częściach. Dla widzów było to dość uciążliwe, ponieważ musieli odnajdywać właściwe filmy z serii na profilach twórców.
Źródło zaznacza, że decyzja o wydłużeniu limitu sprawia, że platforma staje się jeszcze większą konkurencją dla YouTube’a. Amerykański serwis, czując już od dawna zagrożenie ze strony chińskiej firmy, zdecydował się na wprowadzenie krótkich filmowych postów w postaci Shorts. Zdaniem źródła na przewagę TikToka wskazuje również liczba kombinacji pozwalających na tworzenie filmów w duetach czy liczne efekty specjalne, m.in. wykorzystujące AR czy szeroką bibliotekę utworów muzycznych.
Czytaj więcej: Nowości w YouTube Shorts
Czytamy, że opcja dodawania dłuższych filmików ma zostać udostępniona użytkownikom na całym świecie w nadchodzących tygodniach. Korzystać z niej będzie można po zaktualizowaniu aplikacji do najnowszej wersji. (as)