piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTikTok wypuszcza serię filmów edukującą twórców

TikTok wypuszcza serię filmów edukującą twórców

TikTok tworzy serię filmów o nazwie „Be informed” (z ang. „Bądź poinformowany”). Dzięki niej twórcy mają uczyć się korzystania z mediów. Jak tłumaczy serwis, umiejętność posługiwania się mediami oznacza zdolność analizowania, oceniania, tworzenia i działania przy użyciu wszystkich form komunikacji. Seria opiera się na poprzednich filmach TikToka o bezpieczeństwie – „You’re in controle” (z ang. „Masz kontrolę”) – aby obecnie publikowane porady uzupełnić o ochronę przed nieumyślnym rozpowszechnianiem treści wprowadzających w błąd.

Jak tłumaczy portal społecznościowy, aby opracować serię „Be informed”, nawiązano współpracę z National Association for Media Literacy Education (NAMLE). NAMLE jest siecią edukatorów, naukowców, badaczy, praktyków, twórców mediów i ekspertów w dziedzinie umiejętności korzystania z mediów. TikTok cytuje wypowiedź Michelle Ciulla Lipkin, dyrektor wykonawczej w NAMLE, która tłumaczy, że „w coraz bardziej cyfrowym świecie konieczne jest, aby media społecznościowe współpracowały ze społecznością edukującą w zakresie umiejętności korzystania z mediów i przyjęły bardziej aktywną rolę w uczeniu swoich użytkowników, jak angażować się i rozumieć treści, które napotykają”.

Z racji tego, że podczas pandemii koronawirusa zachowanie dystansu społecznego było priorytetem, pierwsze filmy z serii zostały nakręcone całkowicie zdalnie. Twórcy, z jakimi współpracował serwis, działali na podstawie poleceń wirtualnego reżysera i nagrywali się w domach.

„Jesteśmy zaszczyceni, że mamy twórców, którzy tak bardzo dbają o społeczność TikToka i mamy nadzieję, że stworzone filmy zachęcą ludzi do krytycznego myślenia o tym, co widzą – czy to w naszej aplikacji, czy w dowolnym miejscu online – w zabawny i beztroski sposób” – mówi Kudzi Chikumbu, Director of Creator Community z TikToka.

W ramach „Be informed” powstały filmy takie jak: „Question the Source” na temat sprawdzania, kto jest autorem wyświetlanych treści, „Question the Graphics”, namawiający do analizowania napotykanych obrazów wizualnych, „Question Your Bias”, przypominający użytkownikom, aby zastanowili się, jak ich doświadczenia wpływają na ich przekonania, „When to Share vs. When to Report”, zachęcające do zastanowienia się, czy treści, które chce się udostępnić, powinny być udostępniane, oraz „Fact vs. Opinion”, pomagające użytkownikom określić, czy napotykane w sieci wypowiedzi wyrażają fakty czy przekonania.

Seria udostępniana jest bezpośrednio w aplikacji na profilu @TikTokTips. Twórcy, którzy brali udział w tym projekcie to: @cosette, @gabe, @ leethe4th, @chemteacherphil, @shreksdumpster, @josiah.hughes, @ tylerjoe i @hi_im_chewie.

„Zdalna praca nad nagraniem tych filmów była zdecydowanie wyzwaniem, którego mogłem się podjąć. Najtrudniejsze było dublowanie telefonu podczas rozmowy, upewnianie się, że odpowiednie osoby są wyciszone i utrzymywanie silnego połączenia internetowego. Ponieważ był to naprawdę jeden z pierwszych przypadków, w których ktokolwiek z nas wykonał całą pracę zdalną na tym poziomie produkcji, zdecydowanie trzeba było się czegoś nauczyć” – mówi użytkownik @cosette. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj