piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTOP 2021 w PRoto.pl. Najpopularniejsze informacje ze świata

TOP 2021 w PRoto.pl. Najpopularniejsze informacje ze świata

Nowe funkcje na Instagramie, TikToku i Facebooku to tematy, które zyskały największą popularność w kategorii „Ze świata” w minionym roku.

1. Instagram dodaje zaimki przy profilach użytkowników

Na Instagramie pojawi się możliwość wyboru zaimków wyświetlanych przy profilu – opisuje businessinsider.com. Czytamy, że każda osoba będzie mogła wybrać do czterech zaimków. Funkcja jest obecnie dostępna w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Australii. Wprowadzenie tej opcji ma pomóc znormalizować udostępnianie zaimków i sprawić, że serwis będzie bardziej przyjaznym miejscem dla osób LGBTQ.

Instagram dodał specjalne pole, w którym użytkownicy platformy mogą wymieniać swoje zaimki – opisuje źródło. Wybrane (maksymalnie cztery) zaimki będą wyświetlone obok imienia i nazwiska danej osoby. Czytamy, że użytkownik w każdej chwili będzie mógł zmienić lub usunąć zaimki, a także zdecydować, czy będą publiczne, czy widoczne tylko dla jego obserwujących. Wcześniej użytkownicy Instagrama mogli ręcznie dodawać swoje zaimki do biogramu lub nazwy.

2. TikTok dodaje opcję Q&A. Będzie można zadawać pytania twórcom

TikTok wprowadza opcję Q&A, która pozwoli na zadawanie pytań twórcom działającym w serwisie – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, będą oni mogli odpowiedzieć fanom w swoich kolejnych materiałach wideo.

Źródło powołuje się na doniesienia analityka aplikacji Sama Schmira i specjalisty Matta Navarry, którzy przekazują, że wybrane konta mogą już teraz korzystać z nowej funkcji za pośrednictwem profilu twórców. Dowiadujemy się też, że ikonę pytań i odpowiedzi można zobaczyć w sekcji komentarzy, gdy jest włączona.

3. Instagram umożliwi odpowiadanie na Stories za pomocą relacji

Instagram wprowadza nową naklejkę w Stories. Na początku listopada 2021 roku serwis poinformował o uruchomieniu opcji „Twoja kolej” („Add Yours”), dzięki której możliwe będzie tworzenie publicznych wątków w relacjach – opisuje techcrunch.com.

Jak czytamy, nowa funkcja umożliwi odpowiadanie na Stories innych użytkowników własnymi relacjami. Naklejka może służyć do tworzenia łańcucha treści, w którym każdy użytkownik do własną historię. Jak opisuje źródło, twórca może np. opublikować historię „Strój dnia”, a następnie poprosić swoich obserwujących o dodanie relacji z własną stylizacją za pomocą naklejki.

4. Facebook ułatwi szybki dostęp do najczęściej oglądanych stron i profili

Facebook testuje nowe rozwiązanie, które ułatwi znajdywanie najczęściej odwiedzanych w serwisie profili i stron – opisuje socialmediatoday.com. Chodzi o zakładki „Szybki dostęp” w wyszukiwarce.

Jak czytamy, serwis wyróżni w wyszukiwarce najczęściej poszukiwane profile, strony oraz funkcje w aplikacji. Źródło, powołując się na przykład opublikowany przez Radu Onescu i udostępniony przez Matta Navarrę, pisze, że Facebook w weekend zaczął testowanie nowych kart szybkiego dostępu, które pojawiają się u góry panelu wyszukiwania, nad ostatnimi wyszukiwaniami.

5. Instagram testuje automatyczne napisy w Stories

Instagram testuje nową naklejkę „Captions” w Stories, która ma tworzyć automatyczne napisy w różnych formatach tekstowych – podaje socialmediatoday.com. Po jej dodaniu do wideo na ekranie pojawi się komunikat „Transkrypcja dźwięku”, wtedy też tekst w relacji pojawi się razem z mową użytkownika – czytamy.

6. TikTok dodaje opcję automatycznej odpowiedzi dla kont firmowych

TikTok wprowadza opcję automatycznej odpowiedzi na wiadomości dla profili biznesowych – podaje socialmediatoday.com. Teraz w narzędziach Business Suite (dla kont firmowych na TikToku) użytkownicy mogą przejść do „Ustawień wiadomości” i stworzyć m.in. treść powitalną lub automatyczną odpowiedź na podstawie wybranych słów kluczowych – pisze źródło, powołując się na doniesienia eksperta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarry.

7. Producent rowerów stacjonarnych ma wizerunkowy problem po premierze serialu „And Just Like That”. Odpowiada spotem

Peloton, amerykański producent rowerów stacjonarnych, musi tłumaczyć się po premierze serialu „And Just Like That”, będącego wznowieniem „Seksu w wielkim mieście” – opisuje theverge.com. Okazuje się, że jeden z głównych bohaterów produkcji umiera po treningu.

Incydent z pierwszego odcinka serialu sprawił, że wartość rynkowa producenta rowerów rekordowo spadła po premierze „And Just Like That” – czytamy. Odcinek kończy się bowiem śmiercią Mr Biga. Kurs firmy w ciągu doby obniżył się o 11 proc.

Postać grana przez Chrisa Notha niespodziewanie umiera na atak serca, a dzieje się to tuż po ukończeniu przejażdżki właśnie na rowerze stacjonarnym Peloton z Allegrą (w roli której wystąpiła Jess King, prawdziwa instruktorka związana z marką) – opisuje źródło.

8. TikTok testuje listy odtwarzania, które mają grupować wideo w kolekcje tematyczne

TikTok rozpoczął testy nowej funkcji: list odtwarzania, które mają umożliwiać grupowanie materiałów w kolekcje tematyczne – podaje socialmediatoday.com. Zbiory będą mogły zostać nazwane w dowolny sposób (z ograniczeniem do 15 znaków)  – tłumaczy źródło, powołując się na przykład influencerki Jery Foster-Fell, udostępniony przez eksperta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarrę.

Dowiadujemy się, że sam proces utworzenia takiej kolejki będzie dość łatwy – czytamy, że należy dotknąć monitu „Sortuj filmy do list odtwarzania” nad wyświetlaniem wideo na swoim koncie, a następnie nazwać taką listę i wybrać filmy, które mają się w niej znaleźć. Po zapisaniu katalog zostanie udostępniony w profilu dla „odwiedzających”.

9. Twitter rozwija pokoje do rozmów audio

Twitter pracuje nad nowymi funkcjami w swoim narzędziu Spaces, czyli pokojach rozmów audio na żywo – podaje socialmediatoday.com, powołując się na doniesienia specjalistki, Jane Manchun Wong. Jak czytamy, chodzi m.in. o „tymczasowe nagrania Space”, zaktualizowane reakcje emoji w interfejsie użytkowników czy „prywatne Spaces”, wyłącznie dla osób zaproszonych. Czytamy też, że Twitter chce zmienić sformułowanie z „Kto może dołączyć?” na „Kto może mówić?”, co ma pozwolić na ograniczanie „publiczności w pokojach”.

10. Instagram nie chce, by użytkownicy udostępniali posty w Stories

Instagram chce powstrzymać użytkowników przed udostępnianiem postów w Stories. W tym celu testowo ogranicza możliwość korzystania z tej funkcji – podaje socialmediatoday.com, powołując się na doniesienia Matta Navarry, eksperta ds. mediów społecznościowych.

Jak czytamy, pod koniec zeszłego tygodnia część użytkowników Instagrama otrzymała powiadomienie o zablokowaniu u nich opcji udostępnienia postów w relacjach. W powiadomieniu serwis społecznościowy wyjaśnia, że test jest spowodowany sygnałami, które serwis dostaje od swojej społeczności – okazuje się, że użytkownicy chcą widzieć mniej postów z aktualności w Stories.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj