Nowe funkcje na Instagramie, TikToku i Facebooku to tematy, które zyskały największą popularność w kategorii „Ze świata” w minionym roku.
1. Instagram dodaje zaimki przy profilach użytkowników
Na Instagramie pojawi się możliwość wyboru zaimków wyświetlanych przy profilu – opisuje businessinsider.com. Czytamy, że każda osoba będzie mogła wybrać do czterech zaimków. Funkcja jest obecnie dostępna w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Australii. Wprowadzenie tej opcji ma pomóc znormalizować udostępnianie zaimków i sprawić, że serwis będzie bardziej przyjaznym miejscem dla osób LGBTQ.
Instagram dodał specjalne pole, w którym użytkownicy platformy mogą wymieniać swoje zaimki – opisuje źródło. Wybrane (maksymalnie cztery) zaimki będą wyświetlone obok imienia i nazwiska danej osoby. Czytamy, że użytkownik w każdej chwili będzie mógł zmienić lub usunąć zaimki, a także zdecydować, czy będą publiczne, czy widoczne tylko dla jego obserwujących. Wcześniej użytkownicy Instagrama mogli ręcznie dodawać swoje zaimki do biogramu lub nazwy.
2. TikTok dodaje opcję Q&A. Będzie można zadawać pytania twórcom
TikTok wprowadza opcję Q&A, która pozwoli na zadawanie pytań twórcom działającym w serwisie – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, będą oni mogli odpowiedzieć fanom w swoich kolejnych materiałach wideo.
Źródło powołuje się na doniesienia analityka aplikacji Sama Schmira i specjalisty Matta Navarry, którzy przekazują, że wybrane konta mogą już teraz korzystać z nowej funkcji za pośrednictwem profilu twórców. Dowiadujemy się też, że ikonę pytań i odpowiedzi można zobaczyć w sekcji komentarzy, gdy jest włączona.
3. Instagram umożliwi odpowiadanie na Stories za pomocą relacji
Instagram wprowadza nową naklejkę w Stories. Na początku listopada 2021 roku serwis poinformował o uruchomieniu opcji „Twoja kolej” („Add Yours”), dzięki której możliwe będzie tworzenie publicznych wątków w relacjach – opisuje techcrunch.com.
Jak czytamy, nowa funkcja umożliwi odpowiadanie na Stories innych użytkowników własnymi relacjami. Naklejka może służyć do tworzenia łańcucha treści, w którym każdy użytkownik do własną historię. Jak opisuje źródło, twórca może np. opublikować historię „Strój dnia”, a następnie poprosić swoich obserwujących o dodanie relacji z własną stylizacją za pomocą naklejki.
4. Facebook ułatwi szybki dostęp do najczęściej oglądanych stron i profili
Facebook testuje nowe rozwiązanie, które ułatwi znajdywanie najczęściej odwiedzanych w serwisie profili i stron – opisuje socialmediatoday.com. Chodzi o zakładki „Szybki dostęp” w wyszukiwarce.
Jak czytamy, serwis wyróżni w wyszukiwarce najczęściej poszukiwane profile, strony oraz funkcje w aplikacji. Źródło, powołując się na przykład opublikowany przez Radu Onescu i udostępniony przez Matta Navarrę, pisze, że Facebook w weekend zaczął testowanie nowych kart szybkiego dostępu, które pojawiają się u góry panelu wyszukiwania, nad ostatnimi wyszukiwaniami.
5. Instagram testuje automatyczne napisy w Stories
Instagram testuje nową naklejkę „Captions” w Stories, która ma tworzyć automatyczne napisy w różnych formatach tekstowych – podaje socialmediatoday.com. Po jej dodaniu do wideo na ekranie pojawi się komunikat „Transkrypcja dźwięku”, wtedy też tekst w relacji pojawi się razem z mową użytkownika – czytamy.
6. TikTok dodaje opcję automatycznej odpowiedzi dla kont firmowych
TikTok wprowadza opcję automatycznej odpowiedzi na wiadomości dla profili biznesowych – podaje socialmediatoday.com. Teraz w narzędziach Business Suite (dla kont firmowych na TikToku) użytkownicy mogą przejść do „Ustawień wiadomości” i stworzyć m.in. treść powitalną lub automatyczną odpowiedź na podstawie wybranych słów kluczowych – pisze źródło, powołując się na doniesienia eksperta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarry.
Peloton, amerykański producent rowerów stacjonarnych, musi tłumaczyć się po premierze serialu „And Just Like That”, będącego wznowieniem „Seksu w wielkim mieście” – opisuje theverge.com. Okazuje się, że jeden z głównych bohaterów produkcji umiera po treningu.
Incydent z pierwszego odcinka serialu sprawił, że wartość rynkowa producenta rowerów rekordowo spadła po premierze „And Just Like That” – czytamy. Odcinek kończy się bowiem śmiercią Mr Biga. Kurs firmy w ciągu doby obniżył się o 11 proc.
Postać grana przez Chrisa Notha niespodziewanie umiera na atak serca, a dzieje się to tuż po ukończeniu przejażdżki właśnie na rowerze stacjonarnym Peloton z Allegrą (w roli której wystąpiła Jess King, prawdziwa instruktorka związana z marką) – opisuje źródło.
8. TikTok testuje listy odtwarzania, które mają grupować wideo w kolekcje tematyczne
TikTok rozpoczął testy nowej funkcji: list odtwarzania, które mają umożliwiać grupowanie materiałów w kolekcje tematyczne – podaje socialmediatoday.com. Zbiory będą mogły zostać nazwane w dowolny sposób (z ograniczeniem do 15 znaków) – tłumaczy źródło, powołując się na przykład influencerki Jery Foster-Fell, udostępniony przez eksperta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarrę.
Dowiadujemy się, że sam proces utworzenia takiej kolejki będzie dość łatwy – czytamy, że należy dotknąć monitu „Sortuj filmy do list odtwarzania” nad wyświetlaniem wideo na swoim koncie, a następnie nazwać taką listę i wybrać filmy, które mają się w niej znaleźć. Po zapisaniu katalog zostanie udostępniony w profilu dla „odwiedzających”.
9. Twitter rozwija pokoje do rozmów audio
Twitter pracuje nad nowymi funkcjami w swoim narzędziu Spaces, czyli pokojach rozmów audio na żywo – podaje socialmediatoday.com, powołując się na doniesienia specjalistki, Jane Manchun Wong. Jak czytamy, chodzi m.in. o „tymczasowe nagrania Space”, zaktualizowane reakcje emoji w interfejsie użytkowników czy „prywatne Spaces”, wyłącznie dla osób zaproszonych. Czytamy też, że Twitter chce zmienić sformułowanie z „Kto może dołączyć?” na „Kto może mówić?”, co ma pozwolić na ograniczanie „publiczności w pokojach”.
10. Instagram nie chce, by użytkownicy udostępniali posty w Stories
Instagram chce powstrzymać użytkowników przed udostępnianiem postów w Stories. W tym celu testowo ogranicza możliwość korzystania z tej funkcji – podaje socialmediatoday.com, powołując się na doniesienia Matta Navarry, eksperta ds. mediów społecznościowych.
Jak czytamy, pod koniec zeszłego tygodnia część użytkowników Instagrama otrzymała powiadomienie o zablokowaniu u nich opcji udostępnienia postów w relacjach. W powiadomieniu serwis społecznościowy wyjaśnia, że test jest spowodowany sygnałami, które serwis dostaje od swojej społeczności – okazuje się, że użytkownicy chcą widzieć mniej postów z aktualności w Stories.