Poznań i Wrocław, a spośród województw: śląskie i małopolskie najlepiej wypadły według wyników badania „Promocja Jednostek Samorządu Terytorialnego w Opinii Szefów Promocji” przeprowadzonego przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Na dalszych miejscach w rankingu pojawiały się miasta: Lublin, Gdynia, Szczecin i Kraków.
Poznań został doceniony również za najbardziej widoczne działania promocyjne. Zdeklasował w tym zestawieniu Łódź. Wrocław, Poznań, Warszawę i Sopot – to z kolei miasta, na których wizerunek najsilniej wpływa wizerunek i postawa ich liderów – prezydentów: Rafała Dutkiewicza, Ryszarda Grobelnego, Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz Jacka Karnowskiego. Małopolska i jej stolica Kraków przyciągają największą liczbę turystów. W promocji dla biznesu liderami znów zostały: Poznań i Wrocław.
Wśród największych barier, które utrudniają działalność promocyjną polskich miast i regionów, szefowie biur promocji wymienili: niewystarczającą współpracę z sektorem prywatnym, procedury związane z zamówieniami publicznymi, postawę radnych, postawę prezydenta/marszałka, brak odpowiednich kwalifikacji pracowników wydziałów/referatów promocji.
Projekt badawczy został zrealizowany w okresie 15.09-30.10.2010 r. przy pomocy ankiety internetowej. Do udziału w nim zaproszone zostały osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za promocję w urzędach miast i gmin powyżej 100 tys. mieszkańców oraz w urzędach marszałkowskich (łącznie 55 jednostek samorządowych). (es)