Pisaliśmy już o wielkiej akcji wymiany mat podłogowych w Toyotach sprzedanych na amerykańskim rynku. Teraz okazuje się, że Toyota ma problemy również z pedałami, o czym donosi brytyjski Guardian. Na stronie guardian.co.uk możemy przeczytać o decyzji japońskiego koncernu dotyczącej rozszerzenia akcji wymiany wadliwie działających pedałów.
W zeszłym tygodniu firma ta zadecydowała o objęciu akcją 2,3 miliona samochodów kupionych w USA, a teraz planuje akcją tą objąć również europejskie i chińskie Toyoty. Wobec tych problemów magazyn BusinessWeek wieszczy wizerunkową porażkę koncernu.
„Reputacja Toyoty, znanej z wysokiej jakości, jest skończona” – twierdzi na stronie businessweek.com Maryann Keller, starszy doradca pracujący w branży motoryzacyjnej. „Ludzie nie będą kupowali Toyot, niezależnie od modelu. To, co się stało wystarczy, żeby odciągnąć ludzi od salonów” – zaznacza Keller. (ks)