Toyota Motor Europe wprowadza nową wersję logotypu, a także zmienione czcionki i typografię. Nowe logo marki ma dwuwymiarowy design pozbawiony znaku słownego „Toyota”. Jak uzasadnia marka, zdecydowała się na tę zmianę, bo jej emblemat jest rozpoznawalny w całej Europie. Logo będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, zaś obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Zostanie on jednak zweryfikowany z myślą o nowej strategii dla sieci dealerskiej Toyoty na 2025 rok.
Wprowadzany projekt obejmuje nową typografię oraz opracowaną czcionkę Toyota Type, przystosowaną do zastosowań online i w druku. Ma to ułatwić rozwój marki w internecie oraz budowę systemu sprzedaży internetowej na europejskim rynku. Nowy logotyp zwiększa też przejrzystość i ujednolica identyfikację wizualną firmy na różnych polach działalności. W tym samym celu Toyota wprowadza zmiany w nazwach niektórych jednostek biznesowych. Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services, a program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used.
Źródło: toyotanews.eu
Jak tłumaczy marka, projekt wizualny opiera się na czterech zasadach: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium oraz spójność dla wszystkich działów, jednostek biznesowych i submarek.
W ten sposób Toyota chce zasygnalizować transformację z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianej mobilności. Nowy design został opracowany także z myślą o coraz bardziej różnorodnych klientach.
„Opracowaliśmy nową identyfikację wizualną Toyoty z myślą o świecie jutra. Skupiliśmy się na nieustannym rozwijaniu kontaktu z klientami, aby jak najskuteczniej, na bieżąco informować ich o szybkim rozwoju Toyoty w najważniejszych dziedzinach – zelektryfikowanych samochodów, usług mobilnych i sprzedaży internetowej. Nowy design został opracowany, by ułatwić dotarcie do klientów na wielu różnych płaszczyznach kontaktu z marką. Po raz pierwszy zetkniemy się z nim przy okazji premiery innowacyjnego miejskiego hatchbacka Yarisa Hybrid czwartej generacji” – mówi Didier Gambart, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i doświadczeń klientów Toyota Motor Europe.
Poprzednie logo
(kd)