wtorek, 14 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościTradycyjni partnerzy nadal najważniejsi dla korporacji

Tradycyjni partnerzy nadal najważniejsi dla korporacji

Według specjalistów ds. komunikacji korporacyjnej dobre relacje z interesariuszami to jeden z czynników decydujących o sukcesie firmy. Jak wynika z raportu firmy doradczej Brunswick Group, PR-owcy największą wagę przykładają do kontaktów z partnerami biznesowymi, administracją rządową, pracownikami i dziennikarzami.

Według specjalistów ds. komunikacji w korporacjach, największe znaczenie dla powodzenia firmy ma zarządzanie reputacją (za istotną uważa ją 93 proc. ankietowanych), zaangażowanie interesariuszy znalazło się na drugim miejscu (82 proc.). Taki sam odsetek przebadanych za istotne uznał także relacje z pracownikami.

Jak nawiązywać i utrzymywać relacje z interesariuszami? 94 proc. firm monitoruje media, 87 proc. należy do branżowych stowarzyszeń, 86 proc. stawia na długotrwałe kontakty. Przedstawiciele 85 proc. firm biorą udział w imprezach networkingowych, a 80 proc. korporacji decyduje się na organizowanie własnych wydarzeń.

Dla specjalistów najważniejsze jest utrzymywanie relacji z interesariuszami określonymi w raporcie jako „tradycyjni” – partnerami biznesowymi (84 proc. odpowiedzi), administracją rządową (83 proc.), pracownikami (83 proc.) i dziennikarzami (76 proc.). Mniejszy odsetek respondentów za istotne uznaje relacje z „nowymi” interesariuszami – grupami aktywistów (istotne dla 30 proc.), społecznościami w sieci (28 proc.), organizacjami charytatywnymi (20 proc.).

Według ankietowanych główne korzyści z dobrych relacji z interesariuszami to: poprawa wizerunku firmy (89 proc. odpowiedzi), większe zrozumienie dla działań korporacji (również 89 proc.), rozwój długotrwałych relacji (88 proc.), lepsze zrozumienie dla zdania i obaw samych interesariuszy (84 proc.).

Badanie przeprowadzono za pośrednictwem internetowej ankiety. Od 30 sierpnia do 23 października 2012 roku wypełniło ją 130 menedżerów wyższego szczebla w europejskich korporacjach. (ks)

 

Cały raport

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj