Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Trendy w IR: Polskie spółki mało wiedzą o nowoczesnych narzędziach. większość spółek współpracuje z dziennikarzami, ale prawie co czwarta duża spółka nie szuka inwestorów za granicą – wynika z pierwszego w polsce badania trendów w relacjach inwestorskich. jak pokazało badanie „trendy w relacjach inwestorskich 2015”, większość spółek współpracuje z dziennikarzami: 98 proc. odpowiada na pytania dziennikarzy (choć nie na wszystkie), a 89 proc. wysyła informacje prasowe. z badania wynika też, że 23 proc. największych spółek nie szuka inwestora za granicą. 30 proc. badanych uzasadnia to brakiem zainteresowania ze strony inwestorów. jedynie 11 proc. spółek wykorzystuje do komunikacji z inwestorami twittera. około 20 proc. spółek chce wprowadzić do narzędzi komunikacji czaty inwestorskie. co ciekawe, 1/3 spółek utożsamia sam fakt posiadania profilu w mediach społecznościowych z komunikacją z inwestorami, nawet jeśli nie ma tam ważnych dla ir informacji. jednym z głównych wniosków z badania jest niedostateczna wiedza o nowych technologiach wykorzystywanych w komunikacji ir: 41 proc. respondentów utożsamia umieszczenie na stronie internetowej skanu lub raportu okresowego w formie pdf z zaawansowanym narzędziem, jakim są online’owe raporty zintegrowane. badanie pokazało także pasywność wobec inwestorów oraz nieznajomość zasad i regulacji obowiązujących na polski rynku kapitałowym. badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca 2015 roku. wzięło w nim udział 126 spółek notowanych na gpw oraz newconnect.(mb).
Większość spółek współpracuje z dziennikarzami, ale prawie co czwarta duża spółka nie szuka inwestorów za granicą – wynika z pierwszego w Polsce badania trendów w relacjach inwestorskich.
Jak pokazało badanie „Trendy w relacjach inwestorskich 2015”, większość spółek współpracuje z dziennikarzami: 98 proc. odpowiada na pytania dziennikarzy (choć nie na wszystkie), a 89 proc. wysyła informacje prasowe. Z badania wynika też, że 23 proc. największych spółek nie szuka inwestora za granicą. 30 proc. badanych uzasadnia to brakiem zainteresowania ze strony inwestorów. Jedynie 11 proc. spółek wykorzystuje do komunikacji z inwestorami Twittera. Około 20 proc. spółek chce wprowadzić do narzędzi komunikacji czaty inwestorskie. Co ciekawe, 1/3 spółek utożsamia sam fakt posiadania profilu w mediach społecznościowych z komunikacją z inwestorami, nawet jeśli nie ma tam ważnych dla IR informacji.
Jednym z głównych wniosków z badania jest niedostateczna wiedza o nowych technologiach wykorzystywanych w komunikacji IR: 41 proc. respondentów utożsamia umieszczenie na stronie internetowej skanu lub raportu okresowego w formie PDF z zaawansowanym narzędziem, jakim są online’owe raporty zintegrowane. Badanie pokazało także pasywność wobec inwestorów oraz nieznajomość zasad i regulacji obowiązujących na polski rynku kapitałowym.
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca 2015 roku. Wzięło w nim udział 126 spółek notowanych na GPW oraz NewConnect.(mb)