Większość spółek współpracuje z dziennikarzami, ale prawie co czwarta duża spółka nie szuka inwestorów za granicą – wynika z pierwszego w Polsce badania trendów w relacjach inwestorskich.
Jak pokazało badanie „Trendy w relacjach inwestorskich 2015”, większość spółek współpracuje z dziennikarzami: 98 proc. odpowiada na pytania dziennikarzy (choć nie na wszystkie), a 89 proc. wysyła informacje prasowe. Z badania wynika też, że 23 proc. największych spółek nie szuka inwestora za granicą. 30 proc. badanych uzasadnia to brakiem zainteresowania ze strony inwestorów. Jedynie 11 proc. spółek wykorzystuje do komunikacji z inwestorami Twittera. Około 20 proc. spółek chce wprowadzić do narzędzi komunikacji czaty inwestorskie. Co ciekawe, 1/3 spółek utożsamia sam fakt posiadania profilu w mediach społecznościowych z komunikacją z inwestorami, nawet jeśli nie ma tam ważnych dla IR informacji.
Jednym z głównych wniosków z badania jest niedostateczna wiedza o nowych technologiach wykorzystywanych w komunikacji IR: 41 proc. respondentów utożsamia umieszczenie na stronie internetowej skanu lub raportu okresowego w formie PDF z zaawansowanym narzędziem, jakim są online’owe raporty zintegrowane. Badanie pokazało także pasywność wobec inwestorów oraz nieznajomość zasad i regulacji obowiązujących na polski rynku kapitałowym.
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie maja i czerwca 2015 roku. Wzięło w nim udział 126 spółek notowanych na GPW oraz NewConnect.(mb)