niedziela, 24 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTrendy w social media - raport

Trendy w social media – raport

Sieć Ecco Network przygotowała przegląd rynku mediów społecznościowych w „Ecco International’s country social media reports”. Znajduje się nim m.in. opis trendów w 22 krajach świata, w tym m.in.: na głównych rynkach europejskich, w USA, w Indiach, Meksyku oraz Ameryce Południowej. Jak można się spodziewać w raporcie pojawiły się marki takie, jak: Facebook, MySpace, LinkedlIn, Orkout, YouTube oraz Google.
Podczas gdy w wielu krajach znane, globalne marki dominują wśród mediów społecznościowych, w innych lokalne serwisy odgrywają dużo większą rolę. Z analizy wynika, że na przykład w Niemczech, Facebook i MySpace są przyćmione przez lokalnego gracza VZ Group, na Węgrzech przez Hi5.
W Polsce o istnieniu zjawisku social media wie 16 mln ludzi, a 10 mln twierdzi, że jest ich użytkownikami. Najpopularniejszym medium społecznościowym jest Nasza-Klasa.pl (słyszało o niej 90 proc. użytkowników sieci), podczas gdy tylko 5 proc. wie o Facebooku.
Badanie przeprowadzono w Argentynie, Austrii, Brazylii, Chile, Czechach, Francji, Niemczech, Węgrzech, Indiach, Włoszech, Irlandii, Meksyku, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Ukrainie, Szwecji, Szwajcarii, Wenezueli, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Lokalne raporty są dostępne na stronie. Za część poświęconą rynkowi polskiemu odpowiada On Board PR, należący do sieci Ecco. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj