LinkedIn testuje nową opcję trendów wideo, która ma zachęcić użytkowników do większego zaangażowania. Funkcja ta pozwoli im na dodawanie własnych filmów w formie odpowiedzi na popularne tematy.
O rozpoczęciu testów trendów wideo w Stanach Zjednoczonych powiadomił Lakshman Somasundaram, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami w LinkedInie. Na swoim profilu w serwisie opublikował materiał, w którym tłumaczy działanie funkcji.
Jak zaznaczył ekspert, LinkedIn w ciągu ostatniego roku osiągnął 36 proc. wzrost rok do roku w liczbie osób oglądających filmy na platformie. Zaobserwowano również rosnące zainteresowanie trendami. Z tego właśnie powodu serwis postanowił pójść za zainteresowaniami użytkowników i dodać możliwość angażowania się w popularne tematy.
„Będziemy organizować treści wideo według trendów, dzięki czemu będziecie mogli zobaczyć najpopularniejsze, pojawiające się trendy wideo na LinkedInie. A jeśli jesteście twórcami i zobaczycie trend, który do was przemawia, możecie bezpośrednio tworzyć związane z nim treści, a nasz zespół będzie aktywnie poszukiwać tych materiałów, aby je wyróżnić” – poinformował Somasundaram.
Źródło: linkedin.com/lakshmansom
Przykład pokazujący wygląd testowanej opcji udostępnił na Threads ekspert ds. mediów społecznościowych Lindsey Gamble. Nowy format LinkedIna ma zawierać nagłówki w zakładce Wideo i strumieniu aktualności, które dotyczą popularnych tematów materiałów filmowych. Po kliknięciu w dany nagłówek będzie można zobaczyć, co publikują inni użytkownicy w konkretnym trendzie. Aby dodać swój materiał, wystarczy wybrać przycisk „Dodaj do tego trendu”, który następnie otworzy kamerę umożliwiającą nagranie własnego wideo.
Wyświetl w Threads
Źródło: threads.net/lindseygamble_
Portal socialmediatoday.com zaznaczył, że testowana opcja jest podobna do materiałów publikowanych na TikToku. Wyzwaniem dla LinkedIna może być jednak zadbanie o to, aby tematy pozostały skoncentrowane na profesjonalizmie i nie odbiegały w inne obszary. Mimo to, według źródła, funkcja ta może zyskać sympatię wielu użytkowników i zwiększyć zaangażowanie w serwisie. (ao)
Źródło: linkedin.com/lakshmansom/ threads.net/lindseygamble_/ socialmediatoday.com, LinkedIn Tests Video Trends to Encourage Member Engagement, Andrew Hutchinson, 6.04.2025/ Zdjęcie główne: threads.net/lindseygamble_