Serwis TripAdvisor, który specjalizuje się w wyszukiwaniu hoteli, zdecydował o wprowdzaniu nowej opcji. Ma ona polegać na publikowaniu komunikatów ostrzegawczych na stronach obiektów, w których dochodziło do napaści seksualnych, molestowania, dyskryminacji czy innych niebezpiecznych sytuacji – czytamy w serwisie antyradio.pl.
W ostrzeżeniu nie będzie jednak szczegółowych informacji na temat zagrożenia w danym miejscu. Użytkownicy będą sami musieli szukać w sieci wiadomości na temat obiektu – czytamy dalej.
„Wiadomość z witryny TripAdvisor: Redaktorzy strony TripAdvisor otrzymali informację o ostatnich doniesieniach medialnych związanych z tym obiektem, jednak recenzje dostępne na tej stronie mogą nie zawierać na ten temat żadnej wzmianki. Przed zaplanowaniem wyjazdu do tego miejsca zasięgnij o nim informacji” – taka ma być treść komunikatu, który zobaczą internauci.
O umieszczeniu powyższego ostrzeżenia na stronie danego obiektu będzie decydować „komitet pracowników”. Ma być ono widoczne przez trzy miesiące z możliwością przedłużenia w przypadku braku informacji o poprawie sytuacji w hotelu – podaje źródło.
„Decyzja serwisu jest reakcją na oskarżenia rzucane pod jego adresem przez dziennikarkę, która padła ofiarą gwałtu w jednym z hoteli. Jej wypowiedź informująca o wydarzeniu została przez TripAdvisora usunięta” – czytamy na antyradio.pl.
Oficjalnym powodem wykasowania komentarza było wykorzystanie przez autorkę sformułowań, które „nie były przyjaznym rodzinie językiem” – czytamy dalej. Ostatecznie TripAdvisor musiał zgodnie z decycją sądu publicznie przeprosić dziennikarę – pisze antyradio.pl.
Źródło podaje również, że inna kobieta, która chciała napisać o podobnej sytuacji, do której doszło w tym samym obiekcie, dostała wiadomość zwrotną, że jej wpis nie zostanie opublikowany, ponieważ nie ma w nim wyłącznie informacji z pierwszej ręki. Poszkodowana powoływała się na badanie lekarskie.
Jak podaje antyradio.pl, przedstawiciele TripAdvisora poinformowali, że nie zdecydowali się na całkowite wykluczenie obiektów ze swojego serwisu, a wyświetlanie ostrzeżeń na ich temat, aby użytkownicy mieli szansę zapoznać się ze wszystkimi komentarzami dotyczącymi interesujących ich hoteli. (pp)