Magazyn Home&Market zamieścił artykuł Tomasza Solińskiego o roli komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu firmą. Autor zauważył różnice w traktowaniu tego obszaru zarządzania pomiędzy różnymi rodzajami przedsiębiorstw.
„Dynamicznie rozwijające się firmy doskonale zdają sobie sprawę z wagi wewnętrznych relacji pomiędzy wszystkimi członkami organizacji. Duże firmy radzą sobie z tym obszarem całkiem nieźle, jednak problem dotyczy większości średnich i małych firm”. Soliński pisze też o predyspozycjach, jakie powinien posiadać specjalista zajmujący się w firmie komunikacja wewnętrzną: „Złożoność »organizmu« firmy powoduje, iż osoba ta musi pełnić rolę zarówno »policjanta«, jak i »strażaka«”. Autor zauważa jednak, że osoby spełniające wszystkie wymagania stawiane przed specjalistami ds. PR-u wewnętrznego są obecnie na rynku rzadkością, a „Pracodawcy uważają, że trudności związane ze znalezieniem odpowiedniej osoby wynikają ze zbyt ogólnego wykształcenia »świeżych« PR-owców oraz braku specjalizacji przy zdobywaniu doświadczenia”. (psp)