Dlaczego instytucja finansowa raczej nie będzie sponsorować walk bokserskich, czyli o sponsoringu, mówi Kurierowi Porannemu ekspert ds. wizerunku Andrzej Kondej.
„Firmie potrzebny jest odpowiedni nośnik promocji”, przekonuje Kondej, tłumacząc, dlaczego warto inwestować w sponsoring sportowy. Zaznacza on jednak, że wybór dyscypliny, którą firma chce sponsorować nie może być przypadkowy. Niewłaściwy wybór oznacza jedynie zakomunikowanie opinii publicznej „zobaczcie, oto wspieramy sport”, twierdzi Kondej.
Zdaniem eksperta ważne jest ścisłe powiązanie produktu lub profilu firmy z danym sportem. Kondej podaje dwa przykłady. Jego zdaniem boks „nie licuje” z profilem działalności banków, natomiast sponsorowanie siatkówki, która kojarzy się z „wdziękiem i elegancją” siatkarek, korzystnie wpływa na wizerunek firmy sprzedającej ciągniki. (ał)