Jak zmienić „fatalny obraz” województwa śląskiego, pyta Polska Dziennik Zachodni Tomasza Stemplewskiego – dyrektora Wydziału Promocji Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Przede wszystkim polubić samych siebie i konsekwentnie realizować pięcioletni plan promocji regionu, przekonuje urzędnik.
Zdaniem Stemplewskiego, Śląsk ma się czym chwalić, a turyści odwiedziwszy region wyjadą zdumieni różnorodnością atrakcji i zabytków, które województwo ma do zaoferowania. Problemem jest jednak to, że istnieje przepaść między tym, jakie faktycznie jest województwo śląskie, a tym jak jest ono odbierane. „Warstwa emocjonalna jest zajęta przez stereotypy, według których śląskie jest szare, zanieczyszczone, nieatrakcyjne, zamieszkałe głównie przez protestujących górników”, mówi o wizerunku regionu przedstawiciel urzędu wojewódzkiego. Dodaje on również, że właśnie z tych powodów głównym zadaniem marketingowym władz województwa jest walka z takim postrzeganiem śląskiego. (ał)