Fundacja DKMS, która edukuje i rejestruje potencjalnych dawców szpiku, ruszyła z kampanią pod hasłem „Bez względu na dystans łączą nas geny”. Jej głównym celem jest promowanie idei oddawania szpiku. Bohaterką kampanii jest Hania, która pokonała chorobę właśnie dzięki dawcy szpiku.
Nowa kampania jest kolejną inicjatywą fundacji, która ma informować o potrzebie oddawania szpiku. Działania promuje spot z udziałem dawców szpiku oraz Hani – pacjentki, która dzięki znalezieniu „bliźniaka genetycznego” dostała szansę na nowe życie. Hasło akcji nawiązuje do aktualnej sytuacji, w której zw względu na COVID-19 zalecane jest zachowywanie dystansu społecznego.
W ramach kampanii są także prowadzone działania digitalowe oraz outdoorowe. Jakub Sadecki, prezes zarządu Eskadry, mówi o współpracy: „Kampanie na rzecz ochrony zdrowia to ważny element komunikacji społecznej, który zasługuje na szczególne wsparcie – zarówno ze strony biznesu jak i NGO”.
Za przeprowadzenie akcji promocyjnej odpowiada agencja Eskadra. Inicjatywa jest kolejną współpracą fundacji DKMS i tej agencji. Wcześniejsza kampania odbyła się pod hasłem: „Pomożesz? Bo możesz. Masz to w genach!”.
Kampania rozpoczęła się 16 sierpnia 2021 roku. (ap)