20 maja 2021 roku Kampania Przeciw Homofobii wraz z Facebookiem rozpoczęli akcję „Na Wyciągnięcie Ręki”. Celem działań jest udzielanie wsparcia młodym osobom LGBT+ i wskazywanie, gdzie mogą szukać pomocy – „tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku”.
„Dla młodzieży LGBT+ kluczowa jest świadomość, że to, jak siebie przeżywają, nie jest odosobnione” – wyjaśnia Wiola Jaworska, psycholożka. „Wiedza na temat tego, gdzie szukać pomocy może uratować niejedno życie. To, co często jest przyczyną chronicznego poczucia bezsensu i depresji to myśl, że funkcjonuje się w pełnej izolacji i nie ma nikogo, kto może nam pomóc. Wiele młodych osób oraz ich rodziców nie wie, gdzie należy zgłosić się po pomoc, a szukanie wsparcia dla osób LGBT+ jest o tyle trudniejsze, że osoby te często odbijają się od gabinetów i miejsc, w których nie mogą uzyskać profesjonalnej pomocy właśnie w tematyce pracy z osobami LGBT+” – tłumaczy i dodaje, że właśnie z tego powodu tak ważne są działania informacyjne i akcje społeczne, które podpowiadają, gdzie można szukać wsparcia.
Dowiadujemy się, że w ramach inicjatywy stworzono serię spotów wideo, których bohaterkami i bohaterami jest „17 młodych osób ze społeczności, które reprezentują wszystkie literki z akronimu LGBTQIAP – lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe, interpłciowe, aseksualne i panseksualne”. Dodatkowo przewidziane są również nagrania z psycholożkami i psychologami, którzy mają tłumaczyć m.in. „jak radzić sobie z izolacją w czasie pandemii i co robić, gdy dopada poczucie beznadziei”. Oprócz tego powiła się specjalna strona internetowa, na której zebrano kontakty do organizacji społecznych świadczących bezpłatną pomoc psychologiczną.
Źródło: facebook.com/Kampania Przeciw Homofobii
Akcja ma potrwać pięć tygodni. Za kreację kampanii i produkcję treści wizualnych odpowiada agencja Pacyfika, a za reżyserię spotów Antoni Ferency. Koordynacją projektu i PR zajmuje się agencja H+K Strategies. Produkcję spotów wideo zrealizowało Film Produkcja, za postprodukcję spotów odpowiada Human Ark, a za landing page kampanii – Rewire.Studio. (kd)