Z Instagram Stories korzysta obecnie ponad 200 milionów użytkowników dziennie. W związku z tym coraz więcej marketingowców poświęca swój czas na opracowanie planu działania w publikowaniu tego znikającego contentu.
Jak zauważa Lindsey Peacock na blogu Hootsuite, nie wszystkie Stories są jednak sobie równe. „Niektóre marki podbijają ją (aplikację – przyp. red.) kreatywnym, zabawnym czy niespodziewanym contentem” – czytamy. „Ich Stories wznoszą się ponad chaos na Instagramie, a nieustanny wysiłek opłacony jest liczbą wyświetleń i zaangażowaniem”.
Oto trzy podane przez autorkę przykłady świetnie prowadzonych InstaStories.
General Electric – świetny wizualny storytelling
Na blog.hootsuite.com czytamy: „Kto by przypuszczał, że widok samolotów i turbin może zgromadzić tak wielu obserwatorów?”.
120-letnia firma General Electric jest mistrzem w wykorzystywaniu możliwości, które Instagram Stories ma do zaoferowania. Na początku GE publikowało na swoim Stories podobne treści do tych, które ukazywały się na kanale marki na Snapchacie. Jedna z pierwszych Stories zachwalała serię wideo opublikowaną niedawno na Snapchacie, nagraną w pobliżu wulkanów.
Źródło: blog.hootsuite.com/brands-insta-stories, screen
W strategii GE, filmiki dodawane na Instagramie zachęcają widzów do sprawdzenia oryginalnego snapa na Snapchacie, a także pokazują zaplecze tworzonych materiałów – czytamy. Firma używa wirtualnej narracji, by wciągnąć swoich widzów w tworzoną historię i zaangażować 300 tys. obserwujących.
Jak zauważa Hootsuite, udany storytelling jest kluczowy w działalności marki na Instagramie. „Twórz wartościowy content, który opowiada imponującą historię, a widzowie najpewniej zainteresują się nią i wrócą po więcej” – radzi autorka. Należy skupić się na początku, rozwinięciu i zakończeniu instagramowej opowieści. Powinna ona być także spójna i mieć znaczenie dla marki.
Jak czytamy, wiele badań dowodzi, że opowiadanie historii pomaga firmom sprzedać więcej produktów. Stories pozwala im zatem zwiększyć zainteresowanie swoją działalnością – jeśli konsumenci czują, że znają historię marki albo osobę, która za nią stoi, to produkt będzie miał większą siłę oddziaływania.
NASA – dobry background i wspieranie innych kont w mediach społecznościowych
Instagramowy profil NASA, zgodnie z intuicją, prezentuje zdjęcia gwiazd i supernowych, ale prawdziwym geniuszem ich Stories jest sposób, w jaki wykorzystują aplikację – czytamy.
Znikające historie publikowane przez NASA oferują pewne tło: dodatkowe informacje albo badania, a także wiele obrazków, które uzupełniają zwykłe posty na Instagramie. Jak twierdzi autorka, ich treści są zatem cenne nie tylko dla aspirujących astronomów, ale także wnoszą wiele świeżości, która zachęca obserwatorów do sprawdzania zarówno profilu na Instagramie, jak i Stories.
Źródło: blog.hootsuite.com/brands-insta-stories, screen
Jednym z dobrych przykładów wykorzystania Stories jest zachęta do odwiedzenia konta na Twitterze, prowadzonego przez pracowników NASA – @NasaPeople.
Źródło: blog.hootsuite.com/brands-insta-stories, screen
Z działań prowadzonych przez NASA na platformie może skorzystać wiele osób – informuje Hootsuite. Instagram Stories nie może być jedynie bezmyślnie skopiowaną zawartością postów czy filmików ze Snapchata, ale powinno dawać dodatkową wartość czy informacje, a wszystkie typy publikowanych treści powinny się wzajemnie uzupełniać. To sprawi, że posty będą „świeże”. Będzie to również pewna nagroda dla tych użytkowników aplikacji, którzy sprawdzają oba typy prezentowanych materiałów – pisze autorka artykułu.
GoPro – idealny mix treści autorskich i stworzonych przez odbiorców
Jak czytamy na blogu, GoPro tworzy filmy wideo, które stają się internetowymi hitami. Marka produkująca kamery publikuje nagrania zarówno pochodzące od swojego zespołu, jak i od użytkowników sprzętu.
GoPro stało się synonimem przygody, ponieważ konsumenci uwieczniają piękne widoki na całym świecie. Materiały te są świetnym tematem do wykorzystania w funkcji Instagram Stories – na kanale GoPro, zobaczyć można oszałamiający mix wizualizacji stworzonych przez markę oraz treści przesłanych przez posiadaczy kamery – twierdzi autorka.
Źródło: blog.hootsuite.com/brands-insta-stories, screen
Według Hootsuite z kanału firmy można wyciągnąć dwie lekcje – po pierwsze, dzięki wykorzystaniu profesjonalnej fotografii, obrazki GoPro są wysokiej jakości i przyciągają wzrok.
Po drugie, warto pamiętać o możliwości dzielenia się cudzymi dziełami. „Jeśli tak jak GoPro, masz klientów tworzących świetne treści, które są odpowiednie dla twojej publiczności, rozważ repostowanie ich – oczywiście za zgodą autora” – radzi Lindsey Peacock.
(bm)