poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTrzy rady dotyczące mobilnego wideo na podstawie badania Facebook IQ

Trzy rady dotyczące mobilnego wideo na podstawie badania Facebook IQ

Badania przeprowadzone przez Facebook IQ w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie dowodzą, że ludzie oglądają obecnie więcej filmów wideo za pośrednictwem smartfonów niż kiedykolwiek wcześniej – czytamy na facebookowej podstronie.

Jak informują autorzy, w ciągu ostatniego roku czas spędzany dziennie na oglądaniu transmisji na żywo przez użytkowników Facebooka na całym świecie wzrósł czterokrotnie, natomiast czas poświęcony na odtwarzanie filmików na Instagramie wzrósł o 80 proc. Trend ten zdaje się utrzymywać – 45 proc. badanych na terenie USA i Kanady przyznało, że prawdopodobnie będzie konsumować jeszcze więcej takich treści w przyszłości. Co więcej, firma Cisco przewiduje, że do 2020 roku 75 proc. światowej transmisji danych będą stanowiły właśnie materiały wideo.

Jedną z przyczyn znaczącego wzrostu konsumpcji treści wideo na urządzeniach mobilnych jest oglądanie ich w trakcie wykonywania innych czynności (ang. on the go). Badanie ujawniło jednak, że nie jest to jedynym powodem – ankietowani przyznali, że ich zdaniem filmy publikowane na tych platformach są dostosowane do ich preferencji, łączą ze społecznością, a także wywołują ekscytację i zainteresowanie.

Odbiorcy szukają treści ważnych i łączących ich ze społecznością

Kiedy zespół Facebook IQ zapytał ludzi, dlaczego oglądają coraz więcej mobilnego wideo, wielu z nich stwierdziło, że powodem jest ich niewielka długość. Dzięki niej być mają szansę konsumować tego typu treści w dowolnym miejscu i czasie, także w domu.

„Atrakcyjność wideo na Facebooku i Instagramie to jednak coś więcej niż wygoda i elastyczność” – czytamy. Badanie wykazało, że dzięki materiałom zamieszczanym na platformach 2,9 razy więcej odbiorców czuje się bardziej związanych z bliskimi – rodziną i znajomymi – oraz 1,9 razy częściej mają temat do rozmowy niż w przypadku treści oferowanych przez tradycyjną telewizję.

Mobilne wideo pozytywnie wpływa na emocje i zaangażowanie

Badanie Facebook IQ wykazało, że ludzie kojarzą materiały filmowe głównie z dobrymi emocjami i utożsamiają je z uczuciem szczęścia.

W porównaniu z treściami w TV, mobilne filmy inspirują użytkowników mediów społecznościowych 1,8 razy częściej i 1,5 raza bardziej prawdopodobne jest, że wywołają one większą ekscytację. Z drugiej strony, to telewizja była częściej wskazywana jako skojarzenie z relaksem.

 

Nie tylko wideo dostępne na Facebooku czy Instagramie może wywołać wspomniane odczucia. Tyczy się to wszystkich filmów odtwarzanych na smartfonie – tłumaczą autorzy.

Jak przytacza dział badawczy serwisu, wyniki wcześniejszych badań, w których silniejszą reakcję emocjonalną zaobserwowano wśród odbiorców treści na smartfonach niż w telewizji, można wytłumaczyć na dwa sposoby. Po pierwsze – urządzenie mobilne jest bardziej osobiste, w związku z czym wywołuje mocniejsze więzi emocjonalne. Druga możliwość jest taka, że oglądanie filmów z bliższej odległości od ekranu może redukować rozpraszający wpływ otoczenia i bardziej wciągać, a zatem powodować silniejsze emocje.

Co to oznacza dla specjalistów od komunikacji? Oto trzy rady od zespołu Facebook IQ:

1. Twórz treści dostosowane do sposobu ich konsumpcji
Ludzie oglądają mobilne wideo w ciągu dnia w wielu różnych miejscach, od restauracji, przez biuro, kończąc na autobusie. „Spraw, by content był łatwy w odbiorze przy wyłączonym dźwięku, ale zadbaj o odpowiednią oprawę audio dla tych, którzy z niej korzystają” – radzą autorzy.

2. Daj odbiorcom coś, o czym będą mogli rozmawiać
Ludzie kierują swoją uwagę ku treściom wideo na platformach społecznościowych, ponieważ są one pretekstem do dyskusji – zarówno online, jak i poza internetem. Spraw, by wideo było chętnie udostępniane i omawiane, zarówno podczas przerwy w pracy, jak i pogawędek w czasie letniej imprezy na dachu – czytamy.

3. Zadbaj o dopasowanie treści
Jak zauważa Facebook IQ, w mediach społecznościowych ludzie oczekują contentu, który jest dopasowany do ich prywatnych zainteresowań. Spraw, by Twoje treści trafiały do właściwego adresata – konkretnej społeczności.

Badanie „Media Attitudes” przeprowadzono w marcu 2017 roku na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Badaniem objęto grupę 1500 osób w wieku od 18-64 lat.

(bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj