Aktywistka Areta Szpura, serwis Noizz.pl, fundacja Lonely Whale i agencja VML Poland zainicjowali akcję zatytułowaną „Tu pijesz bez słomki”. Ma ona na celu wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce, a także popularyzację zasady „less waste”.
„Słomki to tylko mały przykład na dobry początek. Wierzę, że dzięki tej akcji zaczniemy zwracać uwagę na to, co i w czym kupujemy. Plastik jest wspaniałym, trwałym tworzywem, jednak stał się tak tani i dostępny, że zapomnieliśmy o negatywnych skutkach jego stosowania. Tworzywo, które rozkłada się 500 lat, traktujemy jak coś, co możemy wyrzucić po dziesięciu minutach używania” – mówi Areta Szpura.
Jak czytamy w informacji prasowej, plastikowe słomki były w zeszłym roku siódmym najczęściej znajdowanym śmieciem na plażach na całym świecie.
„Zauważenie przez konsumentów skutków użycia słomek, propagowanie ekologicznych nawyków i nakłanianie znanych miejsc do rezygnacji z plastiku ma sens, bo zmusza duże marki i wielkie korporacje do tego samego. Mówimy tu o milionach kilogramów plastiku” – wyjaśnia Filip Połoska, redaktor naczelny Noizz.pl.
Czytaj też: Marriott International wycofuje plastikowe słomki i mieszadełka do drinków ze swoich hoteli i kurortów
IKEA zamierza produkować ekologiczny plastik
Adidas będzie korzystać wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu
Starbucks do 2020 roku zamierza wycofać plastikowe słomki ze swoich kawiarni
W spocie wpierającym akcję wystąpili m.in. Anja Rubik, Robert Biedroń, Hubert Urbański, Krzysztof Gonciarz czy Maffashion.
Serwis Noizz.pl stworzył mapę lokali, które już zrezygnowały z plastikowych słomek lub zastąpiły je wykonanymi ze słomy, papieru czy metalu.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie. (pp)