Na trzydniowe warsztaty (17-19 października br.) do podwarszawskiego Mszczonowa zaproszeni zostali specjaliści ds. marketingu, public relations i komunikacji wewnętrznej, redaktorzy biuletynów, a także wszystkie osoby zainteresowane tematyką przygotowywania firmowych wydawnictw informacyjnych. Zorganizowane przez SARTO Public Relations Ogólnopolskie Forum Redaktorów Biuletynów Firmowych TUBA 2005 osiągnęło swój cel, jak stwierdził jeden uczestników Sławomir Witeska z Zespołu Elektrociepłowni w Łodzi. Andrzej Hudak, GEDIA Poland, dodał: „Bardzo interesujące, przydadzą mi się w przyszłości”.
Na program złożyły się wykłady profesjonalistów, takich jak np.: Teresa Kruszona, odpowiedzialna za język Gazety Wyborczej czy Robert Wawrzeń, specjalizujący się w prawie autorskim, oraz dużo zajęć praktycznych pozwalających na doskonalenie umiejętności związanych z przygotowywaniem i obrabianiem materiałów ilustracyjnych, DTP, pracy z tekstem i językiem polskim. „Podchodziłam do TUBY dość sceptycznie i z dużym dystansem” – przyznała Agnieszka Galant z Zespołu Elektrociepłowni w Łodzi SA – „ale po tych trzech dniach oceniam forum bardzo dobrze, jestem osobiście bardzo zadowolona”.
Uczestnicy mogli skorzystać z doświadczeń osób i firm, które wydają firmowe biuletyny zdobywające nagrody w konkursach i zapoznać się z case study. Mogli również wspólnymi siłami, przygotować gazetkę pt. TUBA, przy realizacji której było sporo nauki i nie mniej zabawy. „Bardzo pozytywnie” – podsumowała Joanna Dubrawska z mPunkt Polska – „zarówno od strony merytorycznej, jak i towarzyskiej”. Wtórował jej Jerzy Piwowarski z Elektrociepłowni Warszawskich: „Dobry dobór, dobre tempo, bieżąca wymiana informacji, aktywna pomoc w trakcie. Ogółem bardzo dobrze”.
Ogólnopolskie Forum Redaktorów Biuletynów Firmowych TUBA 2005 potwierdziło, że biuletyny kierowane do pracowników czy klientów firmy należą do najczęściej wykorzystywanych narzędzi komunikacyjnych. Mimo olbrzymiego zróżnicowania merytorycznego, edytorskiego i warsztatowego łączy je jedno – wiele można w nich udoskonalić i ulepszyć. Dlatego na wiosnę przyszłego roku SARTO PR planuje kolejną edycję TUBY. Patronem TUBY 2005 był m.in. wortal PRoto. Więcej – na internetowej stronie TUBY: www.sarto.pl/tuba