Historyczna zmiana na podium – TVN24 trzecim najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów.
Majowy raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” podaje: po raz pierwszy w historii przeprowadzania badania w pierwszej trójce znalazło się medium niebędące tytułem prasowym. Brązowym medalistą rankingu została stacja TVN24 (439). O 38 punktów wyprzedziła Dziennik Gazeta Prawna, który spadł, tym samym, na czwartą pozycję (401).
Wysoko plasuje się też internetowe wydanie TVN24. Do informacji umieszczonych na portalu tvn24.pl media brane pod uwagę w badaniu odnosiły się w sumie 73 razy – to najlepszy wynik wśród badanych w maju portali.
Liderem zestawienia, niezmiennie od września 2009, pozostaje dziennik Rzeczpospolita. Majowy raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” wskazuje Rzeczpospolitą jako niekwestionowanego lidera rankingu z bardzo dużą przewagą punktową (549 punktów różnicy) nad pozostałymi mediami, w tym nad kolejną w zestawieniu – Gazetą Wyborczą.
Wysoko plasuje się internetowe wydanie TVN24. Do informacji umieszczonych na portalu tvn24.pl inne media odnosiły się w sumie 73 razy – to najlepszy wynik wśród badanych w maju portali. Tym samym tvn24.pl pokonał niekwestionowanego do tej pory lidera opiniotwórczości w Internecie – onet.pl (66). Co warte zauważenia, powoływano się na publikacje o różnorodnej tematyce – od katastrofy pod Smoleńskiem, przez kampanię prezydencką, po wydarzenia na świecie i informacje o służbie zdrowia.
W maju, podobnie jak w kwietniu, media zdominowały informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. Był to zdecydowanie najczęściej pojawiający się temat powołań (ponad 28% całości).
Cały raport znajduje się na stronie.