Twitter w drugiej połowie września 2019 roku zaktualizował regulamin. Serwis dodał do niego sekcję, która dotyczy oszustw finansowych. Zakazuje w niej m.in. phishingu, ale wskazuje też obszary, w ramach których nie będzie reagować.
W świetle nowych zasad Twitter zakazuje wykorzystywania technik, które umożliwiają użytkownikom zdobywanie pieniędzy lub informacji finansowych. Jak czytamy na help.twitter.com, zabronione jest tworzenie fałszywych kont lub podszywanie się pod inne osoby publiczne (lub organizacje) w celu zdobycia zaufania. Nie można także obiecywać użytkownikom, że przesłana przez nich kwota pieniędzy wróci do nich zwielokrotniona, oraz sugerować powiązań z instytucjami finansowymi. „Zwróć uwagę, że różne formy phishingu łamią także regulamin dotyczący spamu i manipulacji mechanizmami naszej platformy” – pisze Twitter.
Serwis nie będzie jednak reagował, gdy zgłoszenie będzie dotyczyło np. skarg na niską jakość zakupionego produktu, narzekań na brak zwrotu kosztów czy twierdzeń związanych ze sprzedażą przedmiotów za pośrednictwem Twittera.
Portal radzi, by podejrzane treści związane z oszustwami finansowymi zgłaszać za pomocą przycisków „Zgłoś Tweeta” i „To są treści niewiadomego pochodzenia lub spam”. Co Twitter robi, gdy uzna zgłoszenie za zasadne? Sprawdza najpierw szkodliwość naruszenia regulaminu oraz historię zgłoszeń dotyczących danego konta. Następnie może: zablokować je permanentnie lub na pewien okres, umieścić na czarnej liście udostępniany przez nie link lub domagać się dodatkowej weryfikacji (np. za pomocą podania numeru telefonu lub dzięki mechanizmowi reCAPTCHA) – czytamy. (mp)