Serwis zapowiedział kampanię „See what’s happening”, która ma na celu pokazanie całemu światu, do czego służą tweety.
Na oficjalnym blogu Twittera pojawił się post, w którym przedstawiciele marki chwalą się, że jest ona rozpoznawalna przez 90 proc. badanych. Jej właściciele przyznali też, że są ludzie, którzy nie do końca rozumieją sens tweetowania i przez to, tego nie robią.
Niektórzy uznają Twittera głównie za sieć społecznościową, w której mogą odnaleźć znajomych i rodzinę. Inni sądzą, że serwis wymaga codziennego tweetowania i odstrasza ich od niego poczucie, że nie mają niczego ciekawego do powiedzenia. Nowa kampania ma na celu nie tylko doinformowanie tych dwóch grup, lecz także przyśpieszenie wzrostu liczby użytkowników – czytamy na adweek.com.
Nowa kampania Twittera „See what’s happening”, opiera się na zaprezentowanym jeszcze w 2009 haśle „What’s happening”, które widoczne było na stronie głównej (w polu tekstowym, gdzie można było pisać tweety). W poście na blogu marki udostępniono dwa krótkie filmy, które mają pokazać, jak będzie wyglądała kampania w przyszłości. Jeden z nich skupia się na polityce, drugi – na wydarzeniach kulturalnych.
[[{“fid”:”21142″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
screen: https://twitter.com/twitter
[[{“fid”:”21143″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
screen: https://twitter.com/twitter
Leslie Berland, Chief Marketing Officer Twittera, mówi w rozmowie z adweek.com, że przekaz kampanii właściwie nie jest nowy, ale za to – znacznie lepiej opowiedziany. Autor artykułu na adweek.com sugeruje jednak, że problem ze zrozumieniem celu tweetowania może nie wynikać z tego, jak konstruowany jest przekaz marki, ale z tego, jak stworzony jest sam serwis. Berland odpowiada, że celem tej kampanii jest głównie stworzenie jasnej, zrozumiałej dla wszystkich informacji o tym, do czego służy Twitter.
(mp)