Twitter poinformował, że testuje nowe rozwiązania mające zwiększyć dostępność aplikacji. Wśród nich jest poprawa widoczności tekstu alternatywnego – pisze theverge.com.
Jak czytamy, serwis chce, by tekst alternatywny przy obrazach był bardziej widoczny i przydatny dla wszystkich użytkowników. Dowiadujemy się, że w ramach testów obrazy, które posiadają tekst alternatywny, zostaną oznaczone napisem „alt”. Po kliknięciu w to oznaczenie zostanie wyświetlony opis obrazu.
Czytamy, że około 3 proc. użytkowników zyska dostęp do próbnej wersji narzędzia, a po miesiącu zostanie ono wprowadzone dla wszystkich.
Twitter wprowadził opisy obrazów już w 2016 roku, ale nie były szczególnie widoczne na platformie, bo łatwo jest przeoczyć przycisk, który umożliwia ich dodanie – czytamy dalej.
Zdaniem źródła możliwe, że jeśli tekst alternatywny będzie bardziej widoczny, może to sprawić, że funkcja stanie się bardziej popularna. Twitter wspomina w swoim wpisie także, że zespół ds. ułatwień dostępu również nad przypomnieniem o dodaniu opisu obrazu. (mb)