Twitter testuje narzędzia, dzięki którym korzystający z platformy będą mogli dokonywać zakupów bezpośrednio w serwisie – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, najnowszą funkcją jest dodanie zakładki Zakupy w panelu użytkownika.
Źródło opisuje, że na ten moment po kliknięciu w zakładkę wyświetlą się wykupione subskrypcje w ramach opcji „Super Follow” lub posiadane bilety cyfrowe. Jednak wraz z rozwojem możliwości zakupów na Twitterze, funkcjonalność wprowadzanego rozszerzenia może się zwiększyć. W przyszłości w zakładce będzie można zobaczyć listę kupionych w serwisie produktów.
Czytamy, że platforma testuje równolegle narzędzia dla firm, które będą umieszczać swoje artykuły w serwisie. Na swoich profilach marki znajdą nowy panel, gdzie będą wyświetlać się m.in. informacje biznesowe, galeria zdjęć produktów czy podgląd reklamy karuzelowej, jaki jest widoczny dla odwiedzającego konto firmy użytkownika.
Dalej czytamy, że w lipcu 2021 roku Twitter rozpoczął testy jeszcze jednej funkcji – modułu Sklep, który ma pozwolić korzystającym z platformy wybór i kupno produktu bezpośrednio w serwisie. Trwają także prace nad umieszczaniem ofert zakupowych w samych tweetach.
Socialmediatoday.com zauważa, że testowane przez Twittera opcje prawdopodobnie nie zostaną udostępnione większości użytkowników w najbliższym czasie. Czytamy jednak, że prace nad możliwością dokonywania zakupów na platformie są ważnym kierunkiem jej rozwoju. (ap)