Twitter zaprezentował na investor.twitterinc.com wyniki finansowe za IV kwartał 2018 roku. Cnbc.com podaje, że spółka osiągnęła lepsze wyniki niż przewidywali inwestorzy i zaprezentowała nowy model raportowania liczby użytkowników. Zapowiedziała jednak zwiększenie wydatków o 20 proc. w 2019 roku, co spowodowało spadek wartości akcji Twittera o niemal 10 proc.
W nowym roku spółka zaczęła raportować średnią liczbę dziennie aktywnych użytkowników, którym Twitter był w stanie wyświetlić reklamy. Dotychczas pokazywała po prostu, ilu użytkowników w danym kwartale korzystało z portalu dziennie, przez co w tej liczbie mogły znaleźć się też np. profile botów. Nowy wskaźnik Twitter nazwał „Monetizable Daily Active Usage” (mDAU). Ma on pokazać interesariuszom, jak wielu użytkowników serwisu mogłoby rzeczywiście zobaczyć reklamy – pisze źródło.
Źródło: investor.twitterinc.com
Wskaźnika dotyczącego średniej liczby osób korzystających z serwisu miesięcznie w kolejnych wynikach kwartalnych ma już nie być. Cnbc.com odnotowuje przy okazji, że przez dwa kwartały z rzędu z portalu miesięcznie korzystało coraz mniej użytkowników.
Źródło: investor.twitterinc.com
Wyniki kwartalne pokazują, że przychód Twittera rośnie z kwartału na kwartał. Większość pieniędzy portal czerpie ze sprzedaży reklam. Zarobione pieniądze spółka chce inwestować w poprawianie jakości konwersacji na portalu. Cnbc.com relacjonuje, że Jack Dorsey, szef Twittera, podczas rozmowy z inwestorami wspomniał o pracach nad ułatwieniami dla śledzących wątki czy niedawno wprowadzonym przycisku, który umożliwia przełączanie się między chronologiczną i sterowaną algorytmami linią czasu. Według Dorseya przyczynił się on do zwiększenia liczby interakcji między użytkownikami.
Źródło: investor.twitterinc.com
(mp)