Twitter daje dostęp do Spaces nie tylko w aplikacji mobilnej, co oznacza, że użytkownicy mogą korzystać z funkcji audio na komputerach – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, aktualizacja może jeszcze nie być dostępna w pełni – autor informacji w źródle pisze, że próbując skorzystać z opcji, widział przez długi czas proces ładowania.
Źródło: socialmediatoday.com
Dowiadujemy się jednak, że sam pomysł jest „znaczącym postępem”, ponieważ pozwala mówcom na korzystanie z mikrofonów i ustawień audio za pomocą sprzętu stacjonarnego, co wpłynie na „wyższą jakość strumieni Spaces i bardziej profesjonalne brzmienie”.
Dalej socialmediatoday.com wyjaśnia, że przy dołączaniu do Spaces przez komputer użytkownik najpierw zobaczy podgląd spotkania, który jest podobny do „konfiguracji mobilnej” (pokazującej wybór osób zarówno mówiących, jak i obecnych). Źródło pisze, że później okno Spaces „zostanie zredukowane do prawej strony ekranu prezentacji” na Twitterze, co umożliwi przewijanie osi czasu podczas słuchania.
Źródło: socialmediatoday.com
Oprócz tego poniżej okna Spaces pojawią się napisy (po ich włączeniu), co ułatwi korzystającemu z funkcji śledzić również tekst. Z kolei poniżej głównego ekranu będzie dostępny panel głośnika, pokazujący, kto w danym momencie zabiera głos – dowiadujemy się.
Socialmediatoday.com komentuje, że „walka konkurencyjna” Twittera i Clubhouse trwa nadal, choć zdaniem źródła, Twitter ma przewagę pod kątem liczby osób, które mogą korzystać z usług audio. Czytamy, że Clubhouse m.in. dopiero niedawno otworzył się na użytkowników z Androidem, stąd zasięgi mogą się znacząco różnić.
Dalej źródło pisze, że z jednej strony platformy społecznościowe (w tym również inne, jak np. Facebook) muszą przemyśleć swoje działania w walce o użytkowników w związku z usługami audio, by uniknąć „porównań z konkurencją”, jednak z drugiej strony ta „rywalizacja” pozwala serwisom na ciągły rozwój w tej dziedzinie i w pewnym sensie „dawanie sobie podpowiedzi” w tej kwestii.
Zobacz również: Facebook pracuje nad nowymi funkcjami audio
(kd)